Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFabián, Tomáš
dc.contributor.authorChovančík, Tomáš
dc.date.accessioned2023-06-23T08:43:46Z
dc.date.available2023-06-23T08:43:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150070
dc.description.abstractDiplomová práce popisuje implementaci serverové a klientské části aplikace, která představuje uživatelské rozhraní v rozšířené realitě pro popis reálných objektů nebo místa s použitím brýlí Microsoft Hololens 2 a funkcí přenosu obrazu z kamery integrované v brýlích. Aplikace byla vytvořena na platformě Unreal Engine 4, v jeho vizuálním skriptovacím jazyce Blueprint, v C++ a jazyce C#. V práci je také po teoretické stránce věnována pozornost oblasti rozšířené reality, smíšené reality a s nimi souvisejícímu hardwaru, především pak brýlím Microsoft Hololens 2. Dále také vývojovým platformám, SDK a frameworkům umožňujícím vývoj aplikací pro tento hardware. Výsledná implementace je prezentována na příkladu užití v průmyslové výrobní lince a případu užití pro popis technického zařízení.cs
dc.description.abstractDiploma thesis deals with an implementation of a server and client part of application, which represents a user interface in augmented reality for describing a real objects or place with using Microsoft Hololens 2 glasses and with function of image transfering from the glasses onboard front-facing camera. Application was developed on the platform Unreal Engine 4, in visual scripting language Blueprint, in C++ and in language C#. Regarding theory, the thesis also focuses on the field of augmented reality, mixed reality and hardware connected with them, especially Microsoft Hololens 2 glasses, as well as on development platforms, SDKs and frameworks enabling the development of applications for this hardware. Resulting implementation is presented on the example of use in the industrial production line and in the case of use for a description of the technical equipment.en
dc.format.extent15888988 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectrozšířená realitacs
dc.subjectsmíšená realitacs
dc.subjectuživatelské rozhranícs
dc.subjectHololens 2cs
dc.subjectUnreal Enginecs
dc.subjectMRTK UX Toolscs
dc.subjectOpenXRcs
dc.subjectaugmented realityen
dc.subjectmixed realityen
dc.subjectuser interfaceen
dc.subjectHololens 2en
dc.subjectUnreal Engineen
dc.subjectMRTK UX Toolsen
dc.subjectOpenXRen
dc.titleUživatelská rozhraní v rozšířené realitěcs
dc.title.alternativeUser Interfaces in Augmented Realityen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNěmec, Martin
dc.date.accepted2022-08-09
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisCHO0147_FEI_N2647_2612T025_2022
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam