dc.contributor.advisor | Fabián, Tomáš | |
dc.contributor.author | Chovančík, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:43:46Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:43:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150070 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce popisuje implementaci serverové a klientské části aplikace, která představuje uživatelské rozhraní v rozšířené realitě pro popis reálných objektů nebo místa s použitím brýlí Microsoft Hololens 2 a funkcí přenosu obrazu z kamery integrované v brýlích. Aplikace byla vytvořena na platformě Unreal Engine 4, v jeho vizuálním skriptovacím jazyce Blueprint, v C++ a jazyce C#. V práci je také po teoretické stránce věnována pozornost oblasti rozšířené reality, smíšené reality a s nimi souvisejícímu hardwaru, především pak brýlím Microsoft Hololens 2. Dále také vývojovým platformám, SDK a frameworkům umožňujícím vývoj aplikací pro tento hardware. Výsledná implementace je prezentována na příkladu užití v průmyslové výrobní lince a případu užití pro popis technického zařízení. | cs |
dc.description.abstract | Diploma thesis deals with an implementation of a server and client part of application, which represents a user interface in augmented reality for describing a real objects or place with using Microsoft Hololens 2 glasses and with function of image transfering from the glasses onboard front-facing camera. Application was developed on the platform Unreal Engine 4, in visual scripting language Blueprint, in C++ and in language C#. Regarding theory, the thesis also focuses on the field of augmented reality, mixed reality and hardware connected with them, especially Microsoft Hololens 2 glasses, as well as on development platforms, SDKs and frameworks enabling the development of applications for this hardware. Resulting implementation is presented on the example of use in the industrial production line and in the case of use for a description of the technical equipment. | en |
dc.format.extent | 15888988 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rozšířená realita | cs |
dc.subject | smíšená realita | cs |
dc.subject | uživatelské rozhraní | cs |
dc.subject | Hololens 2 | cs |
dc.subject | Unreal Engine | cs |
dc.subject | MRTK UX Tools | cs |
dc.subject | OpenXR | cs |
dc.subject | augmented reality | en |
dc.subject | mixed reality | en |
dc.subject | user interface | en |
dc.subject | Hololens 2 | en |
dc.subject | Unreal Engine | en |
dc.subject | MRTK UX Tools | en |
dc.subject | OpenXR | en |
dc.title | Uživatelská rozhraní v rozšířené realitě | cs |
dc.title.alternative | User Interfaces in Augmented Reality | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Němec, Martin | |
dc.date.accepted | 2022-08-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | CHO0147_FEI_N2647_2612T025_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |