Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKolář, Václav
dc.contributor.authorKulveit, Martin
dc.date.accessioned2023-06-23T08:43:57Z
dc.date.available2023-06-23T08:43:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150092
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá plánovaným vybudováním fotovoltaické elektrárny na střeše výpravní budovy hlavního nádraží v Prostějově. Jedná se o majetek státní firmy Správa železnic. Výstavba fotovoltaické elektrárny má být součástí kompletní rekonstrukce nádraží a okolních administrativních budov. Plánovaná výstavba fotovoltaické elektrárny si klade za cíl snížení energetické spotřeby objektu. Tato práce řeší a navrhuje podobu a provedení elektrárny, včetně ekonomického vyhodnocení, očekávané návratnosti a kompletního technického řešení. Uvádí dvě možnosti výstavby, první ve verzi bez bateriového úložiště a druhá s bateriemi. V případě první varianty se veškerá vyrobená energie musí ihned spotřebovat. Tato varianta je levnější a nevyžaduje prostory na umístění baterií, avšak nelze vyrobenou energii skladovat. Zatímco druhá varianta s bateriemi je sice dražší a přidává do budovy další zařízení, avšak na tuto variantu jsou určeny vyšší dotace a s energií lze lépe hospodařit, což činí objekt více soběstačný.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with planned construction photovoltaic power station on the roof of the train main station in Prostějov. The main station is owned by the company Správa želenic. The Správa železnic is the state company. Planned construction is part of reconstruction of the building of main station and others administration buildings. The reason why Správa želenic wants to create a phovoltaic power station is reduction of energy consumption in the building. This thesis solves and designs whole project about power station include the economic calculation and planned return of money in the future. Brings two options which the first one is without the battery storage and the second is with batteries. The part without battery storage must consume the produced energy immediately. But also this variant is cheaper and don’t need extra place for batteries but cannot store the energy. The second variant with batteries is more expensive and adds other devices, but offers storing energy for the parts of the day when the photovoltaic panels are not producing energy, which makes the building more self-sufficiency and also the grant is bigger.en
dc.format.extent4867169 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectfotovoltaikacs
dc.subjectfotovoltaická elektrárnacs
dc.subjectobnovitelné zdroje energiecs
dc.subjectspráva železniccs
dc.subjectSluncecs
dc.subjectelektrická energiecs
dc.subjectekologiecs
dc.subjectenergetikacs
dc.subjectphotovoltaicsen
dc.subjectphotovoltaic power planten
dc.subjectrenewable energyen
dc.subjectSpráva železnicen
dc.subjectSunen
dc.subjectelectrical energyen
dc.subjectecologyen
dc.subjectenergeticen
dc.titleVyužití solárních systémů v železniční infrastruktuřecs
dc.title.alternativeThe Using of the Solar Systems in Rail Infrastructureen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeCigánek, Jiří
dc.date.accepted2023-05-30
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektroenergetikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKUL0099_FEI_N0713A060003_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam