dc.contributor.advisor | Klein, Tomáš | |
dc.contributor.author | Večeř, Petr | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:44:00Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:44:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150099 | |
dc.description.abstract | Tato závěrečná práce se zaměřuje na jízdní cykly pro testování vozidel na válcových zkušebnách. Jízdní cykly jsou standardizované cykly, které simuluji reálnou jízdu a slouží ke stanovení emisí vozidel a spotřeby paliva. V práci jsou popsány jízdní cykly NEDC a WLTP. Dále je zmíněn postup pro měření vozidel s elektrickým pohonem.
Praktická část práce se zaměřuje na realizaci jízdních cyklů pro válcovou zkušebnu a experimentální ověření. Bylo provedeno měření na elektrickém vozidle Škoda Enyaq iV a na vozidle Škoda Superb III 4x4. V práci je také popsána laboratorní úloha, která navazuje na experimentální ověření. Výsledkem práce je ověření jízdních cyklů pro výše zmíněná vozidla dle standardu WLTP. | cs |
dc.description.abstract | This thesis focuses on driving cycles meant for dynamometers. Driving cycles are standardized cycles that simulate real driving and are used to determine vehicle emissions and fuel consumption. In this work, NEDC and WLTP driving cycles are described. The procedure for measuring vehicles with an electric drive is also mentioned.
The practical part of the thesis focuses on the implementation of driving cycles for the chassis dynamometer and experimental verification. Measurements were made on the Škoda Enyaq iV electric vehicle and the Škoda Superb III 4x4. The thesis also describes a laboratory work that follows the experimental verification. The result of this task is the verification of driving cycles for the aforementioned vehicles according to the WLTP standard. | en |
dc.format.extent | 1479871 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Jízdní cyklus | cs |
dc.subject | NEDC | cs |
dc.subject | WLTP | cs |
dc.subject | Válcová zkušebna | cs |
dc.subject | driving cycle | en |
dc.subject | NEDC | en |
dc.subject | WLTP | en |
dc.subject | chassis dynamometer | en |
dc.title | Vytvoření specifických jízdních testů pro válcovou zkušebnu Maha | cs |
dc.title.alternative | Creation of Specific Driving Tests for the Maha Dynamometer | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Harach, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2023-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | VEC0073_FEI_B0713A060007_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |