Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPlatoš, Jan
dc.contributor.authorKonečný, Jiří
dc.date.accessioned2023-06-23T08:44:01Z
dc.date.available2023-06-23T08:44:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150100
dc.description.abstractCílem této práce je najít vhodný způsob, jak navrhnout a otestovat metody Reinforcement Learningu pro oblast robotiky. Tento způsob poté vhodně popsat tak, aby na jeho základu mohl čtenář samostatně navrhnout vlastní úlohy v oblasti posíleného učení pro robotiku, a to komplexně, od návrhu úlohy, modelu až po samotnou implementaci a testování. Díky tomu by práce měla najít praktické využití i v akademické sféře, například pro výuku. Součástí je rozsáhlý teoretický podklad, který čtenáře uvede do kontextu tématu Reinforcement Learningu v širších souvislostech, a to jak z pohledu umělé inteligence, a tak z pohledu neurovědy a psychologie. Zde jsou také nastíněny a objasněny aktuálně používané i historické metody posíleného učení. Je uveden přehled existujících řešení a následně výběr a podrobný popis toho nejvhodnějšího. Předává tak čtenáři výtah informací, jak s prostředím pracovat a jak provádět vlastní experimenty. Za tímto účelem práce obsahuje jeden demonstrativní experiment. Předpokladem řešení je dispozice výkonnými výpočetními prostředky, zejména z pohledu grafického výkonu.cs
dc.description.abstractThe goal of this paper is to find a suitable way to design and test Reinforcement Learning methods for the robotics domain. This method will then be suitably described so that, based on it, the reader can independently design his/her own Reinforcement Learning tasks for robotics, in a comprehensive way, from the task design and model to the actual implementation and testing. As a result, the work should also find practical applications in academia, for example for teaching. Included is an extensive theoretical background that introduces the reader to the topic of Reinforcement Learning in a broader context, both from the perspective of artificial intelligence and from the perspective of neuroscience and psychology. Here, currently used and historical methods of Reinforcement Learning are also outlined and explained. A survey of existing solutions is presented, followed by a selection and detailed description of the most suitable one. Thus, it presents the reader with an extract of information on how to work with the environment and how to conduct their own experiments. To this end, the thesis includes one demonstrative experiment. A prerequisite for the solution is the disposition of powerful computing resources, especially in terms of graphical performance.en
dc.format.extent5096345 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectReinforcement Learningcs
dc.subjectposílené učenícs
dc.subjectrobotikacs
dc.subjectumělá inteligencecs
dc.subjectneurovědacs
dc.subjectpsychologiecs
dc.subjectNVIDIA ISAACcs
dc.subjectIsaac Simcs
dc.subjectIsaac Gymcs
dc.subjectURDFcs
dc.subjectGym (Gymnasium)cs
dc.subjectReinforcement Learningen
dc.subjectaugmented learningen
dc.subjectroboticsen
dc.subjectartificial intelligenceen
dc.subjectneuroscienceen
dc.subjectpsychologyen
dc.subjectNVIDIA ISAACen
dc.subjectIsaac Simen
dc.subjectIsaac Gymen
dc.subjectURDFen
dc.subjectGym (Gymnasium)en
dc.titleReinforcement Learning pro ovládání robotůcs
dc.title.alternativeReinforcement Learning for Robot Controlen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeSlanina, Zdeněk
dc.date.accepted2023-05-31
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programPrůmysl 4.0cs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisKON0327_FEI_N0688A140014_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam