dc.contributor.advisor | Novák, Tomáš | |
dc.contributor.author | Wilk, Martin | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:44:19Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:44:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150140 | |
dc.description.abstract | Náplní této diplomové práce je analyzovat v rámci bezpečnosti v nočním dopravním prostoru pozemní komunikace z pohledu řidiče při součinnosti veřejného osvětlení a pohybujícího se automobilu s LED potkávacími světlomety. V části teoretické jsem se zabýval popisem zatřízení pozemních komunikací a jejich požadavků na osvětlení podle normy ČSN EN 13201. Následně popisem automobilových světlometů včetně požadavků na LED potkávací světlomety a na závěr shrnutím nejnovějších poznatků z hlediska viditelnosti v nočním dopravním prostoru.
V praktické části práce vytvářím čtyři typické modelové komunikace s reálnými parametry v programu BuildingDesign spolu s LED veřejným osvětlením a automobilem s LED potkávacími světlomety. Následně po provedení výpočtů tyto modelové komunikace analyzuji z hlediska viditelnosti potenciální překážky a vyhodnotím, přičemž kladu důraz na oblast levého doplňkového prostoru v rovině se svítidly veřejného osvětlení jakožto na kritickou oblast z hlediska viditelnosti případné překážky z pohledu řidiče. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to analyze, in the context of safety in the night traffic area, roads from the driver's perspective in the interaction of public lighting and a moving car with LED low beam headlights. In the theoretical part, I dealt with the classification of roads and their lighting requirements according to the standard ČSN EN 13201. Then a description of automotive headlamps including requirements for LED dipped beam headlamps and finally a summary of the latest findings in terms of visibility in the night traffic area.
In the practical part of the thesis I create four typical model roads with realistic parameters in BuildingDesign together with LED public lighting and a car with LED dipped beam headlights. Then, after performing the calculations, I analyze these model roads in terms of visibility of potential obstacles and evaluate them, emphasizing the area of the left supplementary space in the plane with the public lighting fixtures as a critical area in terms of visibility of a potential obstacle from the driver's perspective. | en |
dc.format.extent | 6586206 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Bezpečnost, Noční dopravní prostor, Automobilové LED světlomety, LED veřejné osvětlení, Viditelnost | cs |
dc.subject | Safety, Night traffic area, automotive LED headlights, LED public lightning, Visibility | en |
dc.title | Veřejné osvětlení ve vazbě na bezpečnost v nočním dopravním prostoru | cs |
dc.title.alternative | Traffic Lights in Connection to Safety in Night Road Space | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Valíček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2023-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | WIL0035_FEI_N0713A060003_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |