Show simple item record

dc.contributor.advisorKačor, Petr
dc.contributor.authorBraš, Tomáš
dc.date.accessioned2023-06-23T08:44:28Z
dc.date.available2023-06-23T08:44:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150164
dc.description.abstractDiplomová práce se zabírá návrhem jednofázového transformátoru 110/27 kV o výkonu 16 MVA, který by mohl být nasazený v trakční napájecí stanici napájecí soustavy 25 kV, 50 Hz. V teoretické části je rozebrána teorie transformátoru a konstrukce jednofázových transformátorů. Následuje obecná teorie trakčních napájecích soustav u nás a ve světě, a výhled do budoucnosti u trakčních střídavých systémech. Praktická část diplomové práce se věnuje analytickému návrhu elektromagnetické části transformátoru, tj. návrhu tvaru magnetického obvodu a cívek vysokého a nízkého napětí. Poté zjednodušený výpočet oteplení. Na to navazuje ověření elektromagnetického návrhu pomocí numerických metod. V závěru jsou shrnuté výsledky a porovnané výstupy analytického a numerického výpočtu navrženého jednofázového transformátoru.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the design of a single-phase transformer 110/27 kV with an apparent power of 16 MVA, which could be deployed in a traction substation of a 25 kV, 50 Hz railway electrification network. In the theoretical part, the theory of the transformer and the construction of single-phase transformers are discussed. The following is a general theory of railway electrification systems in our country and in the world, and a future outlook for alternating current railway systems. The practical part of the thesis is devoted to the analytical design of the electromagnetic part of the transformer, i.e. the design of the shape of the magnetic circuit and high and low voltage coils. Then a simplified calculation of heating. This is followed by verification of the electromagnetic design using numerical methods. At the end, the results of the analytical and numerical calculation of the designed single-phase transformer are summarized and compared.en
dc.format.extent4570495 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttransformátorcs
dc.subjecttrakcecs
dc.subjecttrakční napájecí stanicecs
dc.subjectželeznicecs
dc.subjectjednofázový transformátorcs
dc.subjectnetočivý elektrický strojcs
dc.subjectnávrhcs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectmetoda konečných prvkůcs
dc.subjectTransformeren
dc.subjecttractionen
dc.subjecttraction substationen
dc.subjectrailwayen
dc.subjectsingle phase transformeren
dc.subjectnon-rotating electrical machineen
dc.subjectdesignen
dc.subjectFEMen
dc.subjectfinite element methoden
dc.titleNávrh 1f trakčního transformátoru 110/27 kVcs
dc.title.alternativeDesign of Single-Phase Traction Ttransformer 110/27 kVen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeZajíček, Petr
dc.date.accepted2023-05-30
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektroenergetikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisBRA0156_FEI_N0713A060003_2023
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record