dc.contributor.advisor | Mrověc, Tomáš | |
dc.contributor.author | Michenka, Matyáš | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:45:45Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:45:45Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150326 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá implementací reálného elektrického servořízení a řídící jednotky sloupku řízení do simulačního modelu vozidla. V úvodu práce je vytvořena teoretická rešerše se zaměřením na konstrukční řešení elektrických servořízení pro osobní vozidla. Ve druhé části jsou analyzovány zprávy a signály, které vybrané řídící jednotky odesílají nebo přijímají a vazby vybraných komponent na ostatní systémy vozidla. Třetí kapitola se věnuje vytvoření mechanické konstrukce, která slouží pro umístění vybraných komponent. Následně je popsáno přizpůsobení ostatních systémů v simulačním modelu s ohledem na vazby k implementaci reálných komponent. Pátá kapitola popisuje vytvoření simulačních modelů řídících jednotek sloupku řízení a elektrického posilovače řízení. Diplomant následně provedl experimentální ověření funkčnosti systému v rámci své práce a prezentuje dosažené výsledky. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the implementation of a real electrical power steering and steering column control unit into a vehicle simulation model. The thesis starts with a theoretical investigation focusing on the design of electric power steering systems for passenger vehicles. In the second part, the messages and signals sent or received by the selected control units and the links of the selected components to other vehicle systems are analyzed. The third chapter deals with the creation of the mechanical stand that is used for the placement of the selected components. Subsequently, the adaptation of the other systems in the simulation model with respect to the links to the implementation of the real components is described. The fifth chapter describes the creation of simulation models of the steering column and electric power steering control units. The graduate student then performed experimental verification of the system functionality within his thesis and presents the results obtained. | en |
dc.format.extent | 3259107 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | CAN zpráva | cs |
dc.subject | EPS | cs |
dc.subject | páčky pod volantem | cs |
dc.subject | posilovač řízení | cs |
dc.subject | řídící jednotka | cs |
dc.subject | simulace | cs |
dc.subject | simulační model | cs |
dc.subject | sloupek řízení | cs |
dc.subject | CAN message | en |
dc.subject | control unit | en |
dc.subject | EPS | en |
dc.subject | power steering | en |
dc.subject | simulation | en |
dc.subject | simulation model | en |
dc.subject | steering column | en |
dc.subject | steering levers | en |
dc.title | Implementace reálného elektrického servořízení a ŘJ sloupku řízení do simulačního modelu vozidla | cs |
dc.title.alternative | Implementation of Electric Power Steering and Steering Column Steering into the Vehicle Simulation Model | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Harach, Tomáš | |
dc.date.accepted | 2023-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 430 - Katedra elektroniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Automobilové elektronické systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | MIC0377_FEI_N0716A060001_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |