Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNěmec, Martin
dc.contributor.authorHlavko, Ľubomír
dc.date.accessioned2023-06-23T08:45:47Z
dc.date.available2023-06-23T08:45:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150332
dc.description.abstractCílem práce bylo vytvořit vizuální nástroj pro práci s trojrozměrnými skládacími hlavolamy, kterých díly jsou polykrychle a cílem je z nich složit vyplněné kvádry. V první části je popsaná geometrie a využitá reprezentace hlavolamů. Následuje hledání řešení včetně stručného opisu využitých algoritmů a rozlišování unikátních řešení a pravděpodobnost vyřešení hlavolamu, pomocí které navzájem porovnáváme hlavolamy. Práce se věnuje také způsobu, jakým je možné generovat hlavolamy, kterých cílem je složit stejný kvádr. Popsané poznatky byly využity při tvorbě aplikace, ve které je možné hlavolamy definovat, upravovat, hledat a vizualizovat jejich řešení ve formě jednoduché animace a exportovat modely dílů pro další zpracování v modelovacích nástrojích nebo 3D tisk. Pro práci s větším množství hlavolamů byl navržen relační databázový model a vytvořené nástroje pro generování a řešení hlavolamů bez nutnosti využívat grafické uživatelské rozhraní.cs
dc.description.abstractThe main goal of this bachelor's thesis was to create a visual tool for handling 3D solid dissection polycube puzzles. I focused only on puzzles with the goal of assembling filled blocks of unit cubes. The first part of the thesis describes puzzles and used representation. In the next part I explored solving algorithms in limited way, distinguishing of unique solutions, and calculation of solving probability for the purpose of comparing puzzles. I also focused on a way of generating puzzles with the same target shape. I used explored topics to create a desktop application which allows the user to define, edit, and solve puzzles we focused on. The application can be used to define, edit and solve visualize puzzle solutions in form of simple animation and allows the user to export 3D models of pieces for further processing or 3D printing. I also specified relational database model and tools for enumerating and solving puzzles without a need to use the GUI.en
dc.format.extent6943075 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subject3D skládací havolamycs
dc.subjectSoma Cubecs
dc.subjecthledání řešenícs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectvizualizacecs
dc.subject3D tiskcs
dc.subjectgenerování hlavolamůcs
dc.subjectvývoj aplikacecs
dc.subjectC++cs
dc.subject3D solid disection puzzlesen
dc.subjectSoma Cubeen
dc.subjectsolvingen
dc.subjectanalysisen
dc.subjectvisualisationen
dc.subject3D printingen
dc.subjectpuzzle enumerationen
dc.subjectapplication developmenten
dc.subjectC++en
dc.titleAnalýza a vizualizace 3D hlavolamůcs
dc.title.alternativeAnalysis and Visualization of 3D Puzzlesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKrumnikl, Michal
dc.date.accepted2023-05-30
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisHLA0196_FEI_B2647_2612R025_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam