Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKlaus, Pavel
dc.contributor.authorStraka, Martin
dc.date.accessioned2023-06-23T08:46:30Z
dc.date.available2023-06-23T08:46:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150495
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá návrhem, výrobou a testováním prototypu poloosy formule student, která byla z části tvořena kompozitním materiálem. V úvodu práce jsou v teoretické části rozebrány možnosti výroby poloosy jako celku, vhodné kompozitní materiály a technologie spojování kompozitních materiálů a oceli. Na základě tohoto rozboru je stanovena cesta, kterou je vhodné se ubírat při návrhu lepeného spoje mezi uhlíkovou trubkou, ze které je tvořen střed poloosy a ocelovými částmi. V praktické části je provedena série testů pomocí tahové zkoušky, s cílem vybrat nejlepší úpravy povrchu před lepením. Na základě těchto poznatků byly následně vyrobeny zkušební vzorky pro zkoušku krutem. Na základě výsledků je navržena délka lepeného spoje a vyroben první prototyp pro testování na motorové brzdě. V závěru jsou stanoveny závěry a doporučení pro další vývoj v dané oblasti.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the design, production and testing of a prototype of a student's semi-axle, which was partly made of composite material. The theoretical part of the thesis starts with a discussion of the production possibilities and suitable composite materials and the technology of joining composite materials and steel. On the basis of this analysis, the appropriate path to follow in the design of the bonded joint between the carbon tube from which the centre of the semi-axle is formed and the steel parts is determined. In the practical part, a series of tensile tests are carried out to clearly determine the best surface treatment before bonding. Based on these findings, test specimens are then produced for torsion testing. Based on the results, the length of the bonded joint is designed and a first prototype is produced for engine brake testing. Finally, conclusions and recommendations for further developments in the field are provided.en
dc.format.extent9032934 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKompozit, statická zkouška, drsnost, ocel, lepený spoj, dynamické zatěžování.cs
dc.subjectComposite, static test, roughness, steel, bonded joint, dynamic testsen
dc.titleNávrh technologie lepení dynamicky namáhaného spoje hnací hřídele na prototypu Formule Studentcs
dc.title.alternativeDesign of technology for glueing of dynamically stressed drive shaft on the formula student prototypeen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeWeisz, Michal
dc.date.accepted2023-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisSTR0524_FMT_B0715A270007_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam