dc.contributor.advisor | Velička, Marek | |
dc.contributor.author | Papřok, Marek | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:46:36Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:46:36Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150522 | |
dc.description.abstract | Na členské státy Evropské unie jsou kladeny stále přísnější požadavky na snižování emisí skleníkových plynů. V sektoru silniční dopravy je jedním ze způsobů plnění těchto požadavků zvyšování podílu alternativních paliv v energetickém mixu. Mezi ně patří i paliva na bázi zemního plynu, které vykazují nižší emise skleníkových plynů, než konvenční paliva na bázi ropy. Potenciál těchto paliv však spočívá také v jejich postupném nahrazování palivy na bázi biometanu, který je složením téměř identický se zemním plynem. Zemní plyn lze biometanem nahradit bez nutnosti úprav technologie infrastruktury či vozidel. V práci je vypočteno teoretické množství úspory emisí skleníkových plynů ze silniční dopravy náhradou zemního plynu za biometan. | cs |
dc.description.abstract | Increasingly strict requirements are being imposed on the Member States of the European Union to reduce greenhouse gas emissions. In the road transport sector, one of the methods of achieving these requirements is increasing the share of alternative fuels in the fuel mix. These include natural gas-based fuels, which emit fewer greenhouse gases than conventional crude oil-based fuels. However, the potential of these fuels lies also in their incremental substitution with biomethane-based fuels, which are almost identical in chemical composition to natural gas. Natural gas can be replaced by biomethane without the need to modify infrastructure or vehicle technology. In this paper, the theoretical amount of greenhouse gas emission savings from road transport by replacing natural gas with biomethane is calculated. | en |
dc.format.extent | 3538387 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zemní plyn, CNG, LNG, biometan, obnovitelná paliva, biopaliva, emise skleníkových plynů | cs |
dc.subject | Natural gas, CNG, LNG, biomethane, renewable fuels, biofuels, greenhouse gas emissions | en |
dc.title | Snižování emisí ze silniční dopravy náhradou zemního plynu obnovitelnými plyny | cs |
dc.title.alternative | Reducing road transport emissions by replacing natural gas with renewable gases | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Machů, Mario | |
dc.date.accepted | 2023-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 635 - Katedra tepelné techniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Tepelně energetické inženýrství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | PAP0057_FMT_N0713A070004_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |