Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelička, Marek
dc.contributor.authorPapřok, Marek
dc.date.accessioned2023-06-23T08:46:36Z
dc.date.available2023-06-23T08:46:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150522
dc.description.abstractNa členské státy Evropské unie jsou kladeny stále přísnější požadavky na snižování emisí skleníkových plynů. V sektoru silniční dopravy je jedním ze způsobů plnění těchto požadavků zvyšování podílu alternativních paliv v energetickém mixu. Mezi ně patří i paliva na bázi zemního plynu, které vykazují nižší emise skleníkových plynů, než konvenční paliva na bázi ropy. Potenciál těchto paliv však spočívá také v jejich postupném nahrazování palivy na bázi biometanu, který je složením téměř identický se zemním plynem. Zemní plyn lze biometanem nahradit bez nutnosti úprav technologie infrastruktury či vozidel. V práci je vypočteno teoretické množství úspory emisí skleníkových plynů ze silniční dopravy náhradou zemního plynu za biometan.cs
dc.description.abstractIncreasingly strict requirements are being imposed on the Member States of the European Union to reduce greenhouse gas emissions. In the road transport sector, one of the methods of achieving these requirements is increasing the share of alternative fuels in the fuel mix. These include natural gas-based fuels, which emit fewer greenhouse gases than conventional crude oil-based fuels. However, the potential of these fuels lies also in their incremental substitution with biomethane-based fuels, which are almost identical in chemical composition to natural gas. Natural gas can be replaced by biomethane without the need to modify infrastructure or vehicle technology. In this paper, the theoretical amount of greenhouse gas emission savings from road transport by replacing natural gas with biomethane is calculated.en
dc.format.extent3538387 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectZemní plyn, CNG, LNG, biometan, obnovitelná paliva, biopaliva, emise skleníkových plynůcs
dc.subjectNatural gas, CNG, LNG, biomethane, renewable fuels, biofuels, greenhouse gas emissionsen
dc.titleSnižování emisí ze silniční dopravy náhradou zemního plynu obnovitelnými plynycs
dc.title.alternativeReducing road transport emissions by replacing natural gas with renewable gasesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeMachů, Mario
dc.date.accepted2023-05-30
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department635 - Katedra tepelné technikycs
dc.thesis.degree-programTepelně energetické inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisPAP0057_FMT_N0713A070004_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam