dc.contributor.advisor | Hrubešová, Eva | |
dc.contributor.author | Šabatková, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:48:16Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:48:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150746 | |
dc.description.abstract | Bc. ŠABATKOVÁ, Barbora. Sanace nestabilního násypu na železniční trati “Karlovy Vary hl.n. – Karlovy Vary – Dvory“, v km 186,400 – 187,100. Diplomová práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební, Katedra geotechniky a podzemního stavitelství, 2022. 97 stran.
Tato diplomová práce se zabývá sanací nestabilního násypu na železniční trati v Karlových Varech v km 186,400- 187,100. Hlavním cílem diplomové práce je najít vhodné sanační opatření nestabilního násypu pomocí numerického modelování. První část diplomové práce se zabývá charakteristikou lokality, inženýrskogeologickými a hydrogeologickými podmínkami lokality, problematikou násypového tělesa, výstavby a monitoringu. V druhé části diplomové práce je rozebrané vhodné sanační opatření nestabilního násypu a následné vymodelování pomocí numerického modelování v softwaru Plaxis 2D, pomocí metody konečných prvků. V záběru jsou vyobrazeny výsledky numerického modelování, porovnání sanačních opatření a vyhodnocení nejlepšího řešení. | cs |
dc.description.abstract | Bc. ŠABATKOVÁ, Barbora. Unstable embankment stabilization on the railway line “Karlovy Vary hl.n. – Karlovy Vary – Dvory“, v km 186,400 – 187,100. Ostrava: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Civil Engineering, Department of Geotechnics and Underground Construction, 2022. 97 pages.
This thesis deals with the remediation of an unstable embankment on the railway line in Karlovy Vary at km 186,400-187,100. The main goal of the thesis is to find a suitable stabilization measure for an unstable embankment using numerical modeling. The first part of the thesis deals with the characteristics of the locality, the engineering geological and hydrogeological conditions of the locality, the issue of embankment, construction and monitoring. In the second part of the diploma thesis, the appropriate remedial measure of an unstable embankment and the subsequent modeling using numerical modeling in Plaxis 2D software, using the finite element method, are discussed. The footage shows the results of numerical modeling, comparison of remedial measures and evaluation of the best solution. | en |
dc.format.extent | 7164064 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Zemní těleso | cs |
dc.subject | násyp | cs |
dc.subject | Plaxis 2D | cs |
dc.subject | konsolidace | cs |
dc.subject | sanace | cs |
dc.subject | Ground body | en |
dc.subject | embankment | en |
dc.subject | Plaxis 2D | en |
dc.subject | consolidation | en |
dc.subject | stabilization | en |
dc.title | Sanace nestabilního náspu na železniční trati " Karlovy Vary hl.n. - Karlovy Vary - Dvory" v km 186,400 - 187,10 | cs |
dc.title.alternative | Unstable embankment stabilization on the railway line "Karlovy Vary main station- Karlovy Vary-Dvory", km 186,400 - 187,10 | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Majerčík, Milan | |
dc.date.accepted | 2023-01-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Geotechnika a podzemní stavitelství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | SAB0059_FAST_N0732A260005_2022 | |
dc.rights.access | openAccess | |