dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Matějka, Jan | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:48:22Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:48:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150767 | |
dc.description.abstract | Předmětem této bakalářské práce je úprava křižovatky silnic I/58 a III/4806 u obce Petřvald. V první části je provedena analýza nehodovosti a konfliktních situací. Součástí práce je dopravní průzkum, z něhož je určena padesátirázová intenzita dopravy a prognóza intenzity dopravy pro výhledový rok 2042. Stávající stav je kapacitně posouzen pro stávající a výhledové intenzity. Jsou navrženy dvě varianty úprav, a to přestavba na okružní křižovatku a doplnění stávající průsečné křižovatky odbočovacími pruhy pro odbočení vlevo a vpravo. Následně jsou obě nově navržené varianty kapacitně posouzeny jak pro výhledové intenzity, tak z hlediska průjezdnosti a rozhledových poměrů. Pro stávající stav a nově navržené varianty jsou v programu PTV VISSIM vytvořeny simulační modely. V závěru práce je pomocí multikriteriálního hodnocení vybrána nejvhodnější varianta. Cílem práce je navrhnout řešení, které povede ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu. | cs |
dc.description.abstract | The subject of this bachelor thesis is the modification of the intersection of roads I/58 and III/4806 at the village of Petřvald. In the first part, an analysis of accidents and conflict situations is carried out. The work includes a traffic survey to determine 50-impact traffic intensity and traffic intensity prognosis for the prospective year 2042. The status quo is assessed at capacity for existing and prospective intensities. Two variations of the modifications are proposed, namely the conversion to a circular junction and the addition of the existing intersection by turning lanes for left and right turns. Subsequently, both newly proposed options are assessed in terms of traffic capacity and viewing conditions. Simulation models are created in PTV VISSIM program for the status quo and newly designed variants. At the end of the work, the most suitable option is selected using a multi-criteria assessment. The aim of the work is to propose a solution that will lead to increased traffic fluency and safety. | en |
dc.format.extent | 4766259 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | dopravní průzkum | cs |
dc.subject | padesátirázová intenzita dopravy | cs |
dc.subject | prognóza intenzity dopravy | cs |
dc.subject | dopravní nehodovost | cs |
dc.subject | konfliktní situace | cs |
dc.subject | kapacita křižovatky | cs |
dc.subject | traffic survey | en |
dc.subject | 50-impact traffic intensity | en |
dc.subject | traffic intensity prognosis | en |
dc.subject | traffic accident rate | en |
dc.subject | conflict situation | en |
dc.subject | intersection capacity | en |
dc.title | Křižovatka silnic I/58 a III/4806 u obce Petřvald | cs |
dc.title.alternative | Intersection of Roads I/58 and III/4806 near Petrvald | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Petrů, Jan | |
dc.date.accepted | 2023-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MAT0422_FAST_B0732A260001_S01_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |