dc.contributor.advisor | Graf, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Linhart, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:48:47Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:48:47Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150848 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá elektromobilitou v letecké dopravě. Konkrétně naplánováním rozmístění infrastruktury rychlonabíjecích elektrostanic. V teoretické části popisuje využití elektromobility v letecké dopravě společně s výhodami, nevýhodami a její budoucností. Dále práce charakterizuje konkrétní typ letounu Pipistrel Velis Electro, pro který se daná síť stanic vytváří. Teoretickou část uzavírá úvod do lineárního programování, kde práce popisuje základní pojmy. V praktické části se práce zaměřuje na tvorbu matematického modelu, jehož výstupem bude plán rozmístění rychlonabíjecích elektrostanic. Základem navrženého modelu je model Dmax pokrývací úlohy. Navržené řešení bude následně experimentálně ověřeno na konkrétní úloze v optimalizačním software Xpress-IVE. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with electromobility in air transport. Specifically, by planning the deployment of the infrastructure of fast charging power stations. In the theoretical part, it describes the use of electromobility in air transport together with its advantages, disadvantages and its future. Furthermore, the work characterizes the specific type of aircraft Pipistrel Velis Electro, for which the given network of stations is created. The theoretical part concludes with an introduction to linear programming, where the thesis describes basic concepts. In the practical part, the thesis focuses on the creation of a mathematical model, the output of which will be a plan for the layout of fast-charging power stations. The basis of the proposed model is the Dmax model covering tasks. The proposed solution will then be experimentally verified on a specific task in the Xpress-IVE optimization software. | en |
dc.format.extent | 2778164 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Elektromobilita | cs |
dc.subject | Elektrická letadla | cs |
dc.subject | Lineární programování | cs |
dc.subject | Electromobility | en |
dc.subject | Electric aircraft | en |
dc.subject | Linear programming | en |
dc.title | Návrh rozmístění rychlonabíjejících stanic pro vybraný typ letounu | cs |
dc.title.alternative | Design of fast Charging Stations Allocation for Selected Type of Aircraft | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Dorda, Michal | |
dc.date.accepted | 2023-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie provozu letecké techniky | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | LIN0106_FS_B3712_3708R037_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |