dc.contributor.advisor | Kovář, Ladislav | |
dc.contributor.author | Pastyřík, Petr | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:48:50Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:48:50Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150861 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá projekčně-konstrukčním návrhem madla určeného do interiéru kolejových vozidel pro regionální přepravu osob. Madla interiéru byla navržena dle zadání z firmy Siemens Mobility, s.r.o., k instalaci do nástupního prostoru kolejových vozidel. Jedním z požadavků bylo zakomponovat do madla osvětlení, které zvýší bezpečnost a komfort cestujících. Během návrhu je nutné se řídit všemi normami týkajícími se kolejových vozidel. V práci jsou uvedeny normy omezující zadání práce. Na základě zjištěných požadavků byly navrženy varianty řešení, ze kterých se následně zvolily dvě nejvíce vyhovující, které byly detailně zpracovány. Zvolené varianty byly zkontrolovány pomocí pevnostních analýz a byly porovnány výsledky pro materiál z nerezové oceli a hliníku. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the design and construction of a handle intended for the interior of railway vehicles designated for regional passenger transport. The interior handle was designed according to the specifications of Siemens Mobility, s.r.o., for installation in the boarding area of railway vehicles. One of the requirements was to incorporate lighting into the handle, which will increase the safety and comfort of passengers. During the design, it was necessary to follow all standards related to railway vehicles. In the thesis, the norms limiting assignment are given. Based on the identified requirements, different variants of solution were proposed, from which two most suitable ones were subsequently chosen and processed in detail. The selected variants were checked using strength analyses and the results for stainless steel and aluminium material were compared. | en |
dc.format.extent | 3150496 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | návrh | cs |
dc.subject | madlo | cs |
dc.subject | interiér | cs |
dc.subject | kolejová vozidla | cs |
dc.subject | osvětlení | cs |
dc.subject | design | en |
dc.subject | handrail | en |
dc.subject | interior | en |
dc.subject | rolling stock | en |
dc.subject | lighting | en |
dc.title | Návrh řešení madla interiéru s aditivní funkcionalitou | cs |
dc.title.alternative | Design of Interior Handle with Additive Functionality | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hurta, Jan | |
dc.date.accepted | 2023-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | PAS0151_FS_N2301_3909T001_20_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |