Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFamfulík, Jan
dc.contributor.authorŽák, Marek
dc.date.accessioned2023-06-23T08:48:53Z
dc.date.available2023-06-23T08:48:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150873
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o systému elektrického ovládání škrticí klapky motoru silničního vozidla a posouzení funkční bezpečnosti tohoto systému. Zaměření je zde zejména na určení blokového schématu vybraného celku a hodnocení určených nebezpečí, které se s ovládáním škrticí klapky pojí. V rámci kvalitativního hodnocení systému je využita metoda FTA, která představuje analýzu stromu poruch, a pojící se metoda FMEA, která představuje analýzu způsobů a důsledků poruch, které můžou nastat v případě elektrického ovládání škrticí klapky. V rámci kvalitativního hodnocení jsou navrhnuty bezpečnostní mechanismy a příslušná opatření, aby byla daná rizika systému ponížena a systém by se mohl považovat za bezpečný. V neposlední řadě jsou provedeny důkazy bezpečnosti v rámci kvantitativního hodnocení problematiky. V závěrečné části práce je poté uvedeno vyhodnocení dosažených výsledků.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with the electric throttle control system of a road vehicle engine and the assessment of the functional safety of this system. The focus here is on the determination of the block diagram of the selected unit and the evaluation of the determined dangers associated with the throttle control. As part of the qualitative evaluation of the system, the FTA method is used, which represents the fault tree analysis, and the FMEA method, which represents the analysis of the ways and consequences of failures that can occur in the case of electric throttle control. As part of the qualitative assessment, safety mechanisms and appropriate measures are proposed so that the given risks of the system are reduced, and the system can be considered safe. In the conclusion, evidence of safety is provided within the framework of a quantitative assessment of the issue. In the final part of the thesis, an evaluation of the achieved results is presented.en
dc.format.extent2446221 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectškrticí klapka motorucs
dc.subjectanalýza nebezpečícs
dc.subjectfunkční bezpečnostcs
dc.subjectISO 26262cs
dc.subjectthrottleen
dc.subjecthazard analysisen
dc.subjectfunctional safetyen
dc.subjectISO 26262en
dc.titlePosouzení funkční bezpečnosti elektrického ovládání škrtící klapky motoru silničního vozidlacs
dc.title.alternativeFunctional Safety Assessment of Drive by Wireen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeRichtář, Michal
dc.date.accepted2023-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.thesis.degree-branchDopravní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisZAK0077_FS_N1041A040002_S02_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam