dc.contributor.advisor | Famfulík, Jan | |
dc.contributor.author | Žák, Marek | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:48:53Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:48:53Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150873 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o systému elektrického ovládání škrticí klapky motoru silničního vozidla a posouzení funkční bezpečnosti tohoto systému. Zaměření je zde zejména na určení blokového schématu vybraného celku a hodnocení určených nebezpečí, které se s ovládáním škrticí klapky pojí. V rámci kvalitativního hodnocení systému je využita metoda FTA, která představuje analýzu stromu poruch, a pojící se metoda FMEA, která představuje analýzu způsobů a důsledků poruch, které můžou nastat v případě elektrického ovládání škrticí klapky. V rámci kvalitativního hodnocení jsou navrhnuty bezpečnostní mechanismy a příslušná opatření, aby byla daná rizika systému ponížena a systém by se mohl považovat za bezpečný. V neposlední řadě jsou provedeny důkazy bezpečnosti v rámci kvantitativního hodnocení problematiky. V závěrečné části práce je poté uvedeno vyhodnocení dosažených výsledků. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis deals with the electric throttle control system of a road vehicle engine and the assessment of the functional safety of this system. The focus here is on the determination of the block diagram of the selected unit and the evaluation of the determined dangers associated with the throttle control. As part of the qualitative evaluation of the system, the FTA method is used, which represents the fault tree analysis, and the FMEA method, which represents the analysis of the ways and consequences of failures that can occur in the case of electric throttle control. As part of the qualitative assessment, safety mechanisms and appropriate measures are proposed so that the given risks of the system are reduced, and the system can be considered safe. In the conclusion, evidence of safety is provided within the framework of a quantitative assessment of the issue. In the final part of the thesis, an evaluation of the achieved results is presented. | en |
dc.format.extent | 2446221 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | škrticí klapka motoru | cs |
dc.subject | analýza nebezpečí | cs |
dc.subject | funkční bezpečnost | cs |
dc.subject | ISO 26262 | cs |
dc.subject | throttle | en |
dc.subject | hazard analysis | en |
dc.subject | functional safety | en |
dc.subject | ISO 26262 | en |
dc.title | Posouzení funkční bezpečnosti elektrického ovládání škrtící klapky motoru silničního vozidla | cs |
dc.title.alternative | Functional Safety Assessment of Drive by Wire | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Richtář, Michal | |
dc.date.accepted | 2023-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ZAK0077_FS_N1041A040002_S02_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |