Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFries, Jiří
dc.contributor.authorUrbánek, Daniel
dc.date.accessioned2023-06-23T08:48:56Z
dc.date.available2023-06-23T08:48:56Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150882
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá nástupem strojvedoucího do vozidla z úrovně 200 mm pod temenem kolejnice. První část práce se zaměřuje na problematiku nástupu cestujících a personálu do vozu a předkládá možné varianty řešení překonávání vzdáleností při nástupu. Práce dále popisuje podmínky stanovené normami pro takovéto zařízení. Cílem práce byl poté návrh schůdku, splňujícího veškeré podmínky kladené normami a vhodného do teplotní skupiny T2. V praktické části byl na základě vypočítaného kinematického obrysu určen zástavbový prostor pro schůdek, byly rozebrány možnosti uložení schůdku a vybrána vhodná varianta. Následovala volba pohonu, kdy jako nejvhodnější způsob byl zvolen pneumatický pohon se zkrutnou pružinou, který byl následně početně ověřen. Následně bylo provedeno pevnostní ověření jednotlivých dílů schůdku dle požadavků norem, které byly doplněny o MKP analýzu. Pro zajištění schůdku v zavřené poloze byl navržen vhodný způsob aretace. Na závěr bylo početně a graficky ověřeno, že výsledný schůdek nepřesahuje vypočítaný kinematický obrys vozu.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on the issue of a train driver´s boarding into a railway vehicle from outside of the platform level. The first part of the thesis deals with the issue of boarding passengers and staff into the vehicle and presents possible solutions for overcoming distances during boarding. The thesis also describes the conditions set by standards for such equipment. The aim of the work was to design a step meeting all the conditions required by the standards and suitable for temperature group T2. In the practical part, based on the calculated kinematic envelope, the space for the step was determined, the options for the placement of the step were analysed and a suitable variant was selected. The choice of the actuator was followed by the selection of a pneumatic actuator with a torsion spring as the most suitable method, which was numerically verified. Subsequently, the strength of the individual parts of the step was verified according to the requirements of the standards, which were supported by FEM analysis. A suitable locking method was designed to secure the step in the closed position. Finally, it was verified numerically and graphically that the resulting step does not exceed the calculated kinematic envelope.en
dc.format.extent3752505 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectŽelezniční vozidlo, nástup, strojvedoucí, schůdekcs
dc.subjectRailway vehicle, boarding, driver, stepen
dc.titleNávrh nástupu strojvedoucího do železničního vozidlacs
dc.title.alternativeDesign of the Driver's Entry Into the Railway Vehicleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKundrata, Miroslav
dc.date.accepted2023-06-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisURB0215_FS_N2301_3909T001_70_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam