Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNenička, Petr
dc.contributor.authorZetocha, Martin
dc.date.accessioned2023-06-23T08:49:01Z
dc.date.available2023-06-23T08:49:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150906
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá designem exteriérového prvku automobilu pro systém virtuálních zpětných zrcátek. Cílem práce je navrhnout design virtuálního zpětného zrcátka, který sníží odpor vzduchu a tím zlepšit aerodynamiku automobilu a zmenšit nebo eliminovat mrtvý úhel. Teoretická část obsahuje informace o karoserii vozidel, legislativě zpětných zrcátek, kamerách a objektivech. Praktická část je rozdělena celkem do tří variant, z čehož má každá jiný návrh upevnění, tvar a byly pro ně vytvořeny skici, 3D modely, a nakonec aerodynamická simulace. Pro třetí variantu byl vytvořen navíc mechanismus, který se skládá z motoru a šnekového soukolí, pro který jsem vytvořil potřebné výpočty. Závěr práce tvoří zhodnocení a porovnání návrhů a výsledků každé varianty a vybrání nejlepší varianty pro určené vozidlo.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with the design of the exterior element of a car for a virtual rear-view mirror system. The thesis aims to design a virtual rear-view mirror that will reduce air resistance and thus improve the car’s aerodynamics and reduce or eliminate the blind spot. The theoretical part contains information about the vehicle body, rear view mirror legislation, cameras and lenses. The practical part is divided into three variants, each with a different mounting design, shape, sketches and 3D models. Also, an aerodynamic simulation has been created for them. For the third variant, an extra mechanism consisting of a motor and worm gear was created, for which I made the necessary calculations. The final part of the thesis evaluates and compares the designs and results of each variant and selects the best variant for the specified vehicle.en
dc.format.extent4753374 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectzrcátkacs
dc.subjectkamerová zrcátkacs
dc.subjectelektrická zrcátkacs
dc.subjectkamerycs
dc.subjectslepý úhelcs
dc.subjectvyklápěcí mechanismuscs
dc.subjectautomobilcs
dc.subjectelektromobilcs
dc.subjectdveře automobilucs
dc.subjectkamerový systémcs
dc.subjectzorné polecs
dc.subjectobjektivycs
dc.subjectdesign karoserie automobilůcs
dc.subjectmirrorsen
dc.subjectcamera mirrorsen
dc.subjectelectric mirrorsen
dc.subjectcamerasen
dc.subjectblind spoten
dc.subjecttilting mechanismen
dc.subjectcaren
dc.subjectelectric caren
dc.subjectcar dooren
dc.subjectcamera systemen
dc.subjectfield of viewen
dc.subjectlensesen
dc.subjectcar body designen
dc.titleDesign exteriérového prvku automobilu pro systém virtuálních zpětných zrcátekcs
dc.title.alternativeThe Design of a Car Exterior Element for a Virtual Rear-view Mirror Systemen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHorák, Bohumil
dc.date.accepted2023-06-09
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department340 - Katedra konstruovánícs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukční a procesní inženýrstvícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisZET0017_FS_N2301_3909T001_60_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam