dc.contributor.advisor | Nenička, Petr | |
dc.contributor.author | Zetocha, Martin | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:49:01Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:49:01Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150906 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá designem exteriérového prvku automobilu pro systém virtuálních zpětných zrcátek. Cílem práce je navrhnout design virtuálního zpětného zrcátka, který sníží odpor vzduchu a tím zlepšit aerodynamiku automobilu a zmenšit nebo eliminovat mrtvý úhel. Teoretická část obsahuje informace o karoserii vozidel, legislativě zpětných zrcátek, kamerách a objektivech. Praktická část je rozdělena celkem do tří variant, z čehož má každá jiný návrh upevnění, tvar a byly pro ně vytvořeny skici, 3D modely, a nakonec aerodynamická simulace. Pro třetí variantu byl vytvořen navíc mechanismus, který se skládá z motoru a šnekového soukolí, pro který jsem vytvořil potřebné výpočty. Závěr práce tvoří zhodnocení a porovnání návrhů a výsledků každé varianty a vybrání nejlepší varianty pro určené vozidlo. | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals with the design of the exterior element of a car for a virtual rear-view mirror system. The thesis aims to design a virtual rear-view mirror that will reduce air resistance and thus improve the car’s aerodynamics and reduce or eliminate the blind spot. The theoretical part contains information about the vehicle body, rear view mirror legislation, cameras and lenses. The practical part is divided into three variants, each with a different mounting design, shape, sketches and 3D models. Also, an aerodynamic simulation has been created for them. For the third variant, an extra mechanism consisting of a motor and worm gear was created, for which I made the necessary calculations. The final part of the thesis evaluates and compares the designs and results of each variant and selects the best variant for the specified vehicle. | en |
dc.format.extent | 4753374 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | zrcátka | cs |
dc.subject | kamerová zrcátka | cs |
dc.subject | elektrická zrcátka | cs |
dc.subject | kamery | cs |
dc.subject | slepý úhel | cs |
dc.subject | vyklápěcí mechanismus | cs |
dc.subject | automobil | cs |
dc.subject | elektromobil | cs |
dc.subject | dveře automobilu | cs |
dc.subject | kamerový systém | cs |
dc.subject | zorné pole | cs |
dc.subject | objektivy | cs |
dc.subject | design karoserie automobilů | cs |
dc.subject | mirrors | en |
dc.subject | camera mirrors | en |
dc.subject | electric mirrors | en |
dc.subject | cameras | en |
dc.subject | blind spot | en |
dc.subject | tilting mechanism | en |
dc.subject | car | en |
dc.subject | electric car | en |
dc.subject | car door | en |
dc.subject | camera system | en |
dc.subject | field of view | en |
dc.subject | lenses | en |
dc.subject | car body design | en |
dc.title | Design exteriérového prvku automobilu pro systém virtuálních zpětných zrcátek | cs |
dc.title.alternative | The Design of a Car Exterior Element for a Virtual Rear-view Mirror System | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Horák, Bohumil | |
dc.date.accepted | 2023-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ZET0017_FS_N2301_3909T001_60_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |