dc.contributor.advisor | Poruba, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Kušnír, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:49:07Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:49:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/150932 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou průmyslových dopravníků s určením především pro automobilový průmysl. Na základě dodaných informací a podkladů ze společnosti Fapros družstvo byla vytipována konstrukční řešení, která tato firma potřebuje optimalizovat a lépe znát jejich napěťově-deformační chování a únosnost. Úvodem práce je teoretické rozebrání používaných typů dopravníků, popis jejich výhod a záporů s postupným členěním směrem k podvěsnému dopravníku typu EHB a vozíku určenému pro tento dopravník. K podvěsným dopravníkům byly uvedeny nejpoužívanější spojovací a konstrukční prvky, na které poté praktická část práce navazuje. Cílem bylo vypracovat
praktickou část na základě reálných výkresových podkladů dané zakázky pro Škoda Auto a.s., ale i provést dané výpočty tak, aby bylo možné z nich získané znalosti používat v dalších projektech zadavatele práce. Výsledkem práce je analýza spojovacího třmene, MTH spoje a havarijního stavu pojezdového vozíku s možností výsledné poznatky replikovat do budoucích projektů. | cs |
dc.description.abstract | The master´s thesis deals with the issue of industrial conveyors intended mainly for the automotive industry. Based on the information and documents provided by the Fapros company, the design solutions that this company needs to optimize and better understand their stress-strain behavior and load capacity were selected. The thesis starts with a theoretical discussion of the types of conveyors used, describing their advantages and disadvantages, with a gradual breakdown towards the EHB type overhead conveyor and the trolley designed for this conveyor. The most common connecting and construction elements of the overhead conveyors were presented, which are then followed by the practical part of the work. The aim was to prepare the practical part on the basis of real drawings of the given task for Škoda Auto a.s., but to perform the given calculations so that the knowledge gained from them could be used in other projects of the client. The result of the work is the analysis of the connecting rod, MTH coupling and the breakdown condition of the carriage gear with the possibility of replicating the resulting knowledge in future projects. | en |
dc.format.extent | 7994055 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | statika | cs |
dc.subject | dynamika | cs |
dc.subject | pevnostní kontrola | cs |
dc.subject | dopravník | cs |
dc.subject | dráha | cs |
dc.subject | EHB vozík | cs |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | static | en |
dc.subject | dynamic | en |
dc.subject | strength analysis | en |
dc.subject | conveyor | en |
dc.subject | track | en |
dc.subject | EHB carriage assembly | en |
dc.title | Statická a dynamická analýza sestavy vozíku a pojezdové dráhy EHB dopravníku | cs |
dc.title.alternative | Static and Dynamic Analysis of Carriage Assembly and Track of the EHB conveyor | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Cienciala, Jakub | |
dc.date.accepted | 2023-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUS0055_FS_N0715A270033_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |