Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMrkvica, Ivan
dc.contributor.authorMoorthy, Sriram
dc.date.accessioned2023-06-23T08:49:14Z
dc.date.available2023-06-23T08:49:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/150963
dc.description.abstractWith the aim of reducing the overall weight of transportation fixture by using aluminum alloy (AW 6063 T66). The focus is on changing the fixture’s frame material from stainless steel to aluminum alloy and design a new frame structure that houses clamping, locating and sensor units and investigating to withstand vibrations, stress and stiffness while loading and unloading of car panels by using static structural analysis in CATIA. In earlier design, fixture frame was made by stainless steel ASTM A554 material. It has high tensile strength, hardness, corrosion resistance and good weldability. But the usage of this material has made fixture unit is heavy, rigid, and bulk. For assembly, preparation and welding causes fabrication time is increased. It also has other disadvantages are consumes high power for transportation, more space utilization and larger robot is needed for handling. To overcome all this problems, AW6063 aluminum alloy is used to construct the frame that causes overall weight of fixture assembly is reduced by 35% that made smaller robot is enough for transportation, and the standard parts used in frame construction is made by Euro Gripper tooling system (EGT), it has standard profile shapes and sizes that makes mounting of assembly and sub-assemblies, sensor unit and accessories in frame takes less time.en
dc.description.abstractCílem diplomové práce je snížení celkové hmotnosti přepravního přípravku použitím hliníkové slitiny (AW 6063 T66). Důraz je kladen na změnu materiálu rámu příslušenství z nerezové oceli na hliníkovou slitinu a na navržení nové rámové konstrukce, která obsahuje upínací, polohovací a senzorové jednotky tak, aby vydržela vibrace, namáhání a a byla dostatečně tuhá při nakládání a vykládání automobilových panelů. V dřívějším provedení byl rám přípravku vyroben z nerezové oceli ASTM A554. Tento materiál má vysokou pevnost v tahu, tvrdost, odolnost proti korozi a dobrou svařitelnost. Ale použití tohoto materiálu způsobilo, že upínací jednotka je těžká a objemná. Pro montáž, přípravu a svařování se prodlužuje doba výroby. Má i další nevýhody, a to je vysoká spotřeba energie na přepravu, větší využití prostoru a potřeba většího robota pro manipulaci. K překonání všech těchto problémů je ke konstrukci rámu použita hliníková slitina AW6063, která způsobuje, že celková hmotnost sestavy přípravku je snížena o 35 %, takže menší robot stačí pro přepravu. Standardní díly použité v konstrukci rámu jsou vyrobeny společností Euro Gripper Tooling System (EGT), mají standardní tvary a velikosti profilů, takže montáž sestavy a podsestav, senzorové jednotky a příslušenství do rámu zabere méně času.cs
dc.format.extent7667991 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectDesignen
dc.subjectAnalysisen
dc.subjectMachiningen
dc.subjectMaterialsen
dc.subjectDesigncs
dc.subjectAnalýzacs
dc.subjectObráběnícs
dc.subjectMateriálycs
dc.titleDesign of Transportation Fixture for Car´s Side Panelen
dc.title.alternativeNávrh přípravku pro manipulaci s bočním panelem vozidlacs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHloch, Sergej
dc.date.accepted2023-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department346 - Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologiecs
dc.thesis.degree-programStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisMOO0014_FS_N0715A270022_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam