Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTeichmann, Dušan
dc.contributor.authorSuchánková, Kateřina
dc.date.accessioned2023-06-23T08:49:24Z
dc.date.available2023-06-23T08:49:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/151004
dc.description.abstractPředložená diplomová práce se zabývá problematikou optimalizací počtu nůžkových nakladačů nutných k obsloužení zadaného počtu letů. Cílem práce je navrhnout matematický model pro optimalizaci počtu manipulační techniky ve vybrané skupině na letišti odbavujícím dopravní letadla. Sekundární cíl této práce bylo vybráno navržení oběhu obsluhy těchto nůžkových nakladačů. Tato práce si klade za cíl analyzovat současný stav manipulační techniky na letišti a navrhnout univerzální matematický model pro plánování obsluhy dané manipulační techniky na letišti. První část práce se věnuje charakteristice procesu technického odbavení letadel. Další část práce je zaměřena na analýzu provozních faktorů, formulaci problému a vytvoření matematického modelu. Navržený model bude experimentálně otestován v optimalizačním software Xpress - IVE. Dosažené výsledky budou zpracovány, interpretovány a zhodnoceny v závěru práce.cs
dc.description.abstractThe presented diploma thesis deals with the issue of optimizing the number of cargo high loaders required to serve the specified number of flights. The aim of the work is to propose a mathematical model for optimizing the number of handling equipment in a selected group at an airport handling transport aircraft. The secondary goal of this work was to design the operating cycle of these cargo high loaders. The aim of this thesis is to analyze the current state of airport handling equipment and to propose a universal mathematical model for planning the operation of the airport handling equipment. The first part of the work is devoted to the characteristics of the aircraft handling process. The next part of the work is focused on the analysis of operational factors, formulation of the problem and creation of a mathematical model. The proposed model will be experimentally tested in the optimization software Xpress - IVE. The achieved results will be processed, interpreted and evaluated at the end of the work.en
dc.format.extent4060923 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectnůžkový nakladačcs
dc.subjectoptimalizacecs
dc.subjectlineární programovánícs
dc.subjectXpress-IVEcs
dc.subjectCargo High Loaderen
dc.subjectOptimalizationen
dc.subjectLinear Programmingen
dc.subjectXpress - IVEen
dc.titleOptimalizace využívání vybrané skupiny manipulační techniky pro technický handling dopravních letadelcs
dc.title.alternativeOptimization of Using Selected Group of Aircraft Technical Handling Equipmenten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHořínka, Jiří
dc.date.accepted2023-06-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programDopravní systémy a technikacs
dc.thesis.degree-branchDopravní systémycs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisSUC0093_FS_N1041A040002_S01_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam