dc.contributor.advisor | Teichmann, Dušan | |
dc.contributor.author | Suchánková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:49:24Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:49:24Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/151004 | |
dc.description.abstract | Předložená diplomová práce se zabývá problematikou optimalizací počtu nůžkových nakladačů nutných k obsloužení zadaného počtu letů.
Cílem práce je navrhnout matematický model pro optimalizaci počtu manipulační techniky ve vybrané skupině na letišti odbavujícím dopravní letadla. Sekundární cíl této práce bylo vybráno navržení oběhu obsluhy těchto nůžkových nakladačů. Tato práce si klade za cíl analyzovat současný stav manipulační techniky na letišti a navrhnout univerzální matematický model pro plánování obsluhy dané manipulační techniky na letišti.
První část práce se věnuje charakteristice procesu technického odbavení letadel. Další část práce je zaměřena na analýzu provozních faktorů, formulaci problému a vytvoření matematického modelu. Navržený model bude experimentálně otestován v optimalizačním software Xpress - IVE.
Dosažené výsledky budou zpracovány, interpretovány a zhodnoceny v závěru práce. | cs |
dc.description.abstract | The presented diploma thesis deals with the issue of optimizing the number of cargo high loaders required to serve the specified number of flights.
The aim of the work is to propose a mathematical model for optimizing the number of handling equipment in a selected group at an airport handling transport aircraft. The secondary goal of this work was to design the operating cycle of these cargo high loaders. The aim of this thesis is to analyze the current state of airport handling equipment and to propose a universal mathematical model for planning the operation of the airport handling equipment.
The first part of the work is devoted to the characteristics of the aircraft handling process. The next part of the work is focused on the analysis of operational factors, formulation of the problem and creation of a mathematical model. The proposed model will be experimentally tested in the optimization software Xpress - IVE.
The achieved results will be processed, interpreted and evaluated at the end of the work. | en |
dc.format.extent | 4060923 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nůžkový nakladač | cs |
dc.subject | optimalizace | cs |
dc.subject | lineární programování | cs |
dc.subject | Xpress-IVE | cs |
dc.subject | Cargo High Loader | en |
dc.subject | Optimalization | en |
dc.subject | Linear Programming | en |
dc.subject | Xpress - IVE | en |
dc.title | Optimalizace využívání vybrané skupiny manipulační techniky pro technický handling dopravních letadel | cs |
dc.title.alternative | Optimization of Using Selected Group of Aircraft Technical Handling Equipment | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hořínka, Jiří | |
dc.date.accepted | 2023-06-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Dopravní systémy a technika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní systémy | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SUC0093_FS_N1041A040002_S01_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |