Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPodešva, Jiří
dc.contributor.authorKonvička, Jakub
dc.date.accessioned2023-06-23T08:49:33Z
dc.date.available2023-06-23T08:49:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/151047
dc.description.abstractTato práce se zabývá analýzou a zkoumáním mechanismu mlecího kola, zařízení, které využívá hydrodynamickou spojku k přenosu výkonu z motoru na mlecí kolo. Mechanismus je navržen tak, aby se spojka postupně plnila olejem, dokud nedosáhne pracovních otáček, což jí umožňuje plynulé zapínání a účinný přenos výkonu. Tento proces však představuje problém, protože rychlost, kterou lze spojku naplnit, je omezena faktory jakými jsou například výkon či charakteristika motoru. Pro řešení tohoto problému práce navrhuje řešení, které zahrnuje použití numerické integrace pohybových rovnic pro určení optimální rychlosti, při které může proces plnění probíhat. Konkrétně jsou pohybové rovnice řídícího mechanismu diskretizovány a řešeny numericky pomocí počítačového programu napsaného v jazyce Visual Basic. Program používá velikost integračního kroku, kterou lze měnit, aby byla zajištěna přesnost, a automatizuje iterace výpočtů od nulového po maximální naplnění hydrodynamické spojky. Počáteční výsledky získané tímto postupem se pak dále optimalizují pomocí zmíněného programu, který se opakovaně používá k určení minimální doby plnění hydrodynamické spojky. Tento přístup poskytuje automatizované řešení problému, které se vyhýbá nutnosti ručních výpočtů. Celkově je cílem této studie poskytnout náhled na rychlost, s jakou lze hydrodynamickou spojku plnit, a nabídnout praktický přístup k optimalizaci tohoto procesu. Automatizací výpočtů a zkoumáním vlivu různých parametrů chce práce přispět k hlubšímu pochopení mechanismu mlecího kola a poskytnout informace pro návrh účinnějších a efektivnějších systémů přenosu výkonu.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with the analysis and investigation of the mill wheel mechanism, a device that uses a hydrodynamic clutch to transfer power from the motor to the grinding wheel. The mechanism is designed to gradually fill the clutch with oil until it reaches operating speed, allowing it to engage smoothly and transfer power efficiently. However, this process presents a problem because the speed at which the clutch can be filled is limited by factors such as power or engine characteristics. To address this problem, the thesis proposes a solution that involves the use of numerical integration of the equations of motion to determine the optimum speed at which the filling process can take place. Specifically, the equations of motion of the control mechanism are discretized and solved numerically using a computer program written in Visual Basic. The program uses an integration step size that can be varied to ensure accuracy and automates iterations of the calculations from zero to maximum filling of the hydrodynamic coupling. The initial results obtained from this procedure are then further optimised using the aforementioned program, which is repeatedly used to determine the minimum filling time of the hydrodynamic coupling. This approach provides an automated solution to the problem that avoids the need for manual calculations. Overall, the aim of this study is to provide insight into the rate at which a hydrodynamic clutch can be filled and to offer a practical approach to optimising this process. By automating the calculations and investigating the influence of various parameters, the work aims to contribute to a deeper understanding of the grinding wheel mechanism and provide information for the design of more efficient and effective power transmission systems.en
dc.format.extent4925990 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmlecí kolocs
dc.subjectdynamikacs
dc.subjectpohoncs
dc.subjecthydrodynamická spojkacs
dc.subjectmill wheelen
dc.subjectdynamicsen
dc.subjectdriveen
dc.subjecthydrodynamic clutchen
dc.titleSimulace dynamiky pohonu mlecího kolacs
dc.title.alternativeThe Mill Wheel Drive Dynamic Simuationen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMaršálek, Pavel
dc.date.accepted2023-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisKON0396_FS_B0715A270011_S01_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam