dc.contributor.advisor | Šotola, Martin | |
dc.contributor.author | Zatloukal, Martin | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T08:49:34Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T08:49:34Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/151056 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vhodnou úpravou páky předního stabilizátoru vozu Formule
Student. Nejprve je probrán teoretický základ únavového lomu. Zdůrazněná je nízkocyklová
únava potřebná k výpočtu životnosti. Následně je proveden odhad charakteristického
zatížení a předpokládaný počet cyklů do poruchy. Poté je vytvořena simulace současné
konstrukce, která slouží jako výchozí stav pro porovnávání s novými řešeními. Matematické
modelování je provedeno pomocí metody konečných prvků v prostředí Ansys Workbench.
V práci jsou uvedeny 2 varianty úprav, z nichž každá dosahuje předem stanovené životnosti.
Životnost je vypočtena pomocí simulace v programu Ansys Mechanical a také v tabulkovém
procesoru Excel numerickým výpočtem. Každá z variant má určité přednosti a nedostatky.
Srovnání variant je uvedeno v tabulce v závěru práce. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the suitable modification of the front stabilizer lever
of a Formula Student car. First, the theoretical basis of fatigue fracture is discussed. The
low-cycle fatigue is emphasized due to calculate of lifetime. Subsequently, an estimate of
the characteristic load and the expected number of cycles to failure is made. A simulation
of the current design is then prepared for the following comparison with the new solutions.
Mathematical modelling is performed using the finite element method in Ansys Workbench.
The work presents 2 variants of the modifications each of which achieves a predetermined
lifetime. The service life is calculated by simulation in Ansys Mechanical and also in an
Excel spreadsheet by numerical calculation. Each of the variants has certain advantages
and disadvantages. A comparison of the variants is given in the table at the end of the
paper. | en |
dc.format.extent | 6635314 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Formula Student | cs |
dc.subject | nízkocyklová únava | cs |
dc.subject | páka stabilizátoru | cs |
dc.subject | Ansys Workbench | cs |
dc.subject | konstrukční návrh | cs |
dc.subject | Formula Student | en |
dc.subject | Low-cycle fatigue | en |
dc.subject | Arm stabiliser | en |
dc.subject | Ansys Workbench | en |
dc.subject | structural design | en |
dc.title | Pevnostní kontrola a úprava páky předního stabilizátoru vozu Formula Student | cs |
dc.title.alternative | Strength Analysis and Design of Formula Student Front Stabiliser Arm | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Mánek, Martin | |
dc.date.accepted | 2023-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ZAT0089_FS_B0715A270011_S01_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |