Show simple item record

dc.contributor.advisorŠotola, Martin
dc.contributor.authorZatloukal, Martin
dc.date.accessioned2023-06-23T08:49:34Z
dc.date.available2023-06-23T08:49:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/151056
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vhodnou úpravou páky předního stabilizátoru vozu Formule Student. Nejprve je probrán teoretický základ únavového lomu. Zdůrazněná je nízkocyklová únava potřebná k výpočtu životnosti. Následně je proveden odhad charakteristického zatížení a předpokládaný počet cyklů do poruchy. Poté je vytvořena simulace současné konstrukce, která slouží jako výchozí stav pro porovnávání s novými řešeními. Matematické modelování je provedeno pomocí metody konečných prvků v prostředí Ansys Workbench. V práci jsou uvedeny 2 varianty úprav, z nichž každá dosahuje předem stanovené životnosti. Životnost je vypočtena pomocí simulace v programu Ansys Mechanical a také v tabulkovém procesoru Excel numerickým výpočtem. Každá z variant má určité přednosti a nedostatky. Srovnání variant je uvedeno v tabulce v závěru práce.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the suitable modification of the front stabilizer lever of a Formula Student car. First, the theoretical basis of fatigue fracture is discussed. The low-cycle fatigue is emphasized due to calculate of lifetime. Subsequently, an estimate of the characteristic load and the expected number of cycles to failure is made. A simulation of the current design is then prepared for the following comparison with the new solutions. Mathematical modelling is performed using the finite element method in Ansys Workbench. The work presents 2 variants of the modifications each of which achieves a predetermined lifetime. The service life is calculated by simulation in Ansys Mechanical and also in an Excel spreadsheet by numerical calculation. Each of the variants has certain advantages and disadvantages. A comparison of the variants is given in the table at the end of the paper.en
dc.format.extent6635314 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectFormula Studentcs
dc.subjectnízkocyklová únavacs
dc.subjectpáka stabilizátorucs
dc.subjectAnsys Workbenchcs
dc.subjectkonstrukční návrhcs
dc.subjectFormula Studenten
dc.subjectLow-cycle fatigueen
dc.subjectArm stabiliseren
dc.subjectAnsys Workbenchen
dc.subjectstructural designen
dc.titlePevnostní kontrola a úprava páky předního stabilizátoru vozu Formula Studentcs
dc.title.alternativeStrength Analysis and Design of Formula Student Front Stabiliser Armen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMánek, Martin
dc.date.accepted2023-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisZAT0089_FS_B0715A270011_S01_2023
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record