dc.contributor.advisor | Helebrant, František | |
dc.contributor.author | Kunz, Petr | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T09:09:26Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T09:09:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/151382 | |
dc.description.abstract | Předkládaná disertační práce je vypracována dle návrhu a následné zdokumentované realizace ekologických úprav přesypu a pohonu pásu konkrétního pásového dopravníku s využitím nově navrženého pomaloběžného motoru bez použití převodovky a s tím souvisejících strojních opatření.
Práce se ve prvních kapitolách zabývá současnými zdroji hlučnosti a prašnosti pásových dopravníků na lomech. V hlavní části této práce je popsán návrh a následná realizace nového druhu pohonu dopravního pásu na pásovém dopravníku při dopravě nerostu v lomu, navazuje popis zkušebního provozu, vzniklé potíže a jejich odstranění. V závěru práce je vyhodnocení výsledků z naměřených hodnot hlučnosti v porovnání mezi běžnou a ekologizovanou poháněcí stanicí pásového dopravníku. | cs |
dc.description.abstract | The present dissertation is based on the design and subsequent documented implementation of ecological modifications of the overfill and belt drive of a specific belt conveyor using a newly designed slow-speed motor, without the use of a gearbox, and related mechanical measures.
In the first chapters, the thesis deals with the current sources of noise and dust in quarry belt conveyors. The main part of this thesis describes the design and subsequent implementation of a new type of conveyor belt drive on a belt conveyor for mineral transport in a quarry, followed by a description of the test operation, the difficulties encountered and their elimination. The thesis concludes with an evaluation of the results from measured noise values in comparison between a conventional and an environmentally friendly conveyor belt drive station. | en |
dc.format.extent | 4655007 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Ekologické úpravy | cs |
dc.subject | pásový dopravník | cs |
dc.subject | pomaloběžný elektromotor | cs |
dc.subject | Ecological modifications | en |
dc.subject | Belt conveyor | en |
dc.subject | Slow-speed drive | en |
dc.title | Ekologizace konstrukčního provedení pásových dopravníků na lomech | cs |
dc.title.alternative | Ecologization of structural design of belt conveyors at quarries | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.contributor.referee | Voštová, Věra | |
dc.contributor.referee | Krása, Jakub | |
dc.contributor.referee | Hrabovský, Leopold | |
dc.date.accepted | 2023-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Stavba výrobních strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUN0087_FS_P2346_2302V019_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |