Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPokorný, Jiří
dc.contributor.authorKubrická, Kateřina
dc.date.accessioned2024-02-09T10:32:30Z
dc.date.available2024-02-09T10:32:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/152022
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá návrhem praktických zásad pro systém přetlakového větrání chráněných únikových cest a následně ověřování navrhovaných zásad včetně celkové účinnosti pomocí požárního modelu Fire Dynamics Simulator (FDS). Práce je koncipována do třech základních částí, které na sebe logicky navazují. První část je věnována teoretickému vymezení řešené problematiky. Jsou zde detailně charakterizovány návrhy přetlakového větrání na základě evropských a českých standardů a následně provedeno jejich srovnání. Součástí této kapitoly je i terminologický rámec řešené problematiky. Analytická část je primárně zaměřena na stanovení požárních scénářů a návrhového požáru. Taktéž je zde zvolen celkový postup prováděných simulací. Hlavní část práce tvoří návrh finálních simulací pro stanovení zásad a jejich následné vyhodnocení. Na základě dosažených výsledků jsou stanoveny zásady doplňující současný návrh dle české technické normy.cs
dc.description.abstractThe dissertation deals with the design of practical principles for the design of overpressure ventilation of protected escape routes and subsequently the verification of the proposed principles, including the overall effectiveness, using the Fire Dynamics Simulator (FDS) fire model. The work is divided into three basic parts, which logically follow each other. The first part is devoted to the theoretical definition of the solved problem. Overpressure ventilation designs based on European and Czech standards are characterized in detail and then compared. Part of this chapter is also the terminological framework of the addressed issue. The analytical part is primarily focused on determining fire scenarios and design fire. The overall procedure of the performed simulations is also selected here. The main part of the work consists of the design of final simulations for establishing principles and their subsequent evaluation. Based on the results achieved, principles supplementing the current proposal according to the Czech technical standard are established.en
dc.format.extent3247618 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpožární větrání, přetlakové větrání, chráněná úniková cesta, požární bezpečnost staveb, evakuace osobcs
dc.subjectfire ventilation, overpressure ventilation, protected escape route, fire safety of buildings, evacuation of peopleen
dc.titlePřetlakové větrání chráněných únikových cestcs
dc.title.alternativeOverpressure ventilation of protected escape routesen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeBalog, Karol
dc.contributor.refereeMózer, Vladimír
dc.contributor.refereeSvetlík, Jozef
dc.date.accepted2023-11-24
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department050 - Katedra ochrany obyvatelstvacs
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnost(čtyřleté)cs
dc.thesis.degree-branchPožární ochrana a bezpečnostcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisKUB0397_FBI_P3974_3908V009_2023
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam