dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Mazurová, Timea | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:28Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152074 | |
dc.description.abstract | Předmětem této diplomové práce je analyzovat problematiku světelně řízených křižovatek se zalomenou předností. Pro kapacitní posouzení a analýzu charakteristických konfliktních situací byly vybrány dvě typové křižovatky. Jedná se o křižovatky ulic Bílovecká, Polanecká a Nad Porubkou v Ostravě Svinově, a dále ulic Švabinského a Poděbradova v centru města Ostravy. Účelem této práce je analyzovat současný provoz a jeho úskalí, která mají nezanedbatelný vliv na bezpečnost účastníků provozu na takto řízených křižovatkách. Na základě podrobné analýzy byla navržena varianta úpravy, která zvyšuje bezpečnost provozu i srozumitelnost organizace provozu v křižovatkovém prostoru. | cs |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is to analyse the issue of traffic light-controlled intersections with the main road in an indirect direction. Two typical intersections were selected for capacity assessment and analysis of characteristic conflict situations. These are the intersections of Bílovecká, Polanecká and Nad Porubkou streets in Ostrava Svinov, as well as Švabinského and Poděbradova streets in the centre of Ostrava. The purpose of this thesis is to analyse current traffic and its pitfalls, which have a non-negligible effect on the safety of traffic participants at these intersections. Based on a detailed analysis, a modification option was proposed that increases traffic safety and the clarity of traffic organization in the intersection area. | en |
dc.format.extent | 10150345 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | bezpečnost provozu | cs |
dc.subject | konfliktní situace | cs |
dc.subject | světelná signalizace | cs |
dc.subject | zalomená přednost v jízdě | cs |
dc.subject | intersection | en |
dc.subject | traffic safety | en |
dc.subject | conflict situation | en |
dc.subject | traffic light-controlled intersections | en |
dc.subject | right of way | en |
dc.title | Problematika světelně řízených křižovatek se zalomenou předností | cs |
dc.title.alternative | The Problem of Controlled Intersections with a Cranked Priority | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Mácha, David | |
dc.date.accepted | 2024-01-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MAZ0091_FAST_N0732A260011_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |