dc.contributor.advisor | Křivda, Vladislav | |
dc.contributor.author | Michna, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:28Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152075 | |
dc.description.abstract | Předmětem diplomové práce bylo navrhnout úpravu na křižovatce Bedřicha Nikodéma – 17. listopadu v Ostravě (u Duhy) s ohledem na plánovanou novou tramvajovou trať. První část diplomové práce byla zaměřena na popis řešené křižovatky, kde byl popsán stávající stav a dopravní značení křižovatky. Druhá část této práce obsahuje výsledky z dopravního průzkumu, analýzy dopravní nehodovosti, analýzy konfliktních situací, kapacitní posouzení stávajícího stavu a prognózy dopravy pro výhledový rok. V další části byly popsány variantní návrhy úprav křižovatky, které byly zaměřený na přestavbu z okružní křižovatky na řízenou průsečnou křižovatku, přes kterou vede tramvajová trať. V poslední částí práce byly provedeny simulační modely za pomoci programu PTV VISSIM včetně statických porovnání stávajícího stavu a navržené varianty. | cs |
dc.description.abstract | The subject of the diploma thesis was to design a modification of the intersection Bedricha Nikodema – 17. listopadu in Ostrava (near Duha) with regard to the planned new tram line. The first part of the thesis was focused on the description of the intersection, where the existing condition and traffic signs of the intersection are described. The second part of this thesis includes results from the traffic survey, accident analysis, conflict analysis, capacity assessment of the existing condition and traffic forecasts for the outlook year. The next section described alternative designs for intersection modifications that focused on converting the intersection from a roundabout to a controlled intersection with a streetcar line running through it. In the last part of the work, simulation models were performed using PTV VISSIM software, including a static comparison of the existing state and the proposed variant. | en |
dc.format.extent | 9081224 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | křižovatka | cs |
dc.subject | posouzení kapacity | cs |
dc.subject | bezpečnost | cs |
dc.subject | silniční doprava | cs |
dc.subject | dopravní model | cs |
dc.subject | PTV VISSIM | cs |
dc.subject | Intersection | en |
dc.subject | capacity evaluation | en |
dc.subject | safety | en |
dc.subject | road transport | en |
dc.subject | traffic model | en |
dc.subject | PTV VISSIM | en |
dc.title | Dopravní model křižovatky Bedřicha Nikodéma - 17. listopadu v Ostravě | cs |
dc.title.alternative | Traffic Model of Intersection Bedricha Nikodema - 17. listopadu in Ostrava | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Novák, Jakub | |
dc.date.accepted | 2024-01-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MIC0385_FAST_N0732A260011_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |