dc.contributor.advisor | Cihlářová, Denisa | |
dc.contributor.author | Czibor, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:30Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:30Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152081 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je hluková analýza prvků pro snížení hlukové zátěže z kolejové dopravy v městské aglomeraci. V teoretické části práce budou popsány stavebně technická řešení aplikace různých prvků pro minimalizaci hlukové zátěže od kolejové dopravy. Práce se bude zabývat např. typem tramvajového krytu v závislosti na množství emitovaného hluku z tramvajové dopravy nebo účinnost použití nízkých protihlukových clon.
V praktické části práce budou souhrnně předloženy průběhy a výsledky akustických měření z terénu pomocí hlukoměru. Měření budou následně porovnána po stránce účinnosti útlumu hluku od kolejové dopravy v závislosti na použitých protihlukových opatření. Cílem práce bude najít optimální technické řešení, které bude vykazovat maximální možnou účinnost útlumu hluku při adekvátní finanční náročnosti, jak na realizaci, tak na údržbu. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis is the noise analysis of elements for reducing the noise load from rail transport in the urban agglomeration. In the theoretical part of the work, construction and technical solutions for the application of various elements to minimize the noise load from rail traffic will be described. The work will deal, for example, with the type of tram cover depending on the amount of emitted noise from tram traffic or the effectiveness of using low noise barriers.
In the practical part of the work, the courses and results of acoustic measurements from the field using a sound level meter will be presented. The measurements will then be compared in terms of the effectiveness of noise attenuation from rail transport, depending on the anti-noise measures used. The goal of the work will be to find an optimal technical solution that will show the maximum possible noise attenuation efficiency with adequate financial demands, both for implementation and maintenance. | en |
dc.format.extent | 13279118 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tramvajová trať | cs |
dc.subject | hluková zátěž | cs |
dc.subject | hlukové limity | cs |
dc.subject | kolejová doprava | cs |
dc.subject | kolejový absorbér. | cs |
dc.subject | Tramway track | en |
dc.subject | noise load | en |
dc.subject | noise limits | en |
dc.subject | rail traffic | en |
dc.subject | track absorber. | en |
dc.title | Hluková analýza prvků pro snížení hlukové zátěže z kolejové dopravy | cs |
dc.title.alternative | Noise analysis of elements to reduce the noise load from rail traffic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Skotnicová, Iveta | |
dc.date.accepted | 2024-01-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | CZI0006_FAST_N0732A260011_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |