dc.contributor.advisor | Škvain, Václav | |
dc.contributor.author | Žilavý, Filip | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:38Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152105 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá nekonvenčním řešením parkování v městském prostředí. Teoretická část se věnuje historii, vývoji a rozdělení automatických parkovacích systémů včetně firem, které tyto systémy nabízí. Následně je v praktické části vybrána konkrétní lokalita, na které je popsán současný stav a proveden dopravní průzkum pro zjištění využití daných parkovacích ploch. Dále je pro tuto lokalitu proveden výpočet potřebných stání a zjištěn deficit v hodnotě 617 míst. V poslední části je vypracována zjednodušená případová studie, která má za úkol zvýšit počet míst v zájmové lokalitě o 100. V rámci studie jsou vypracovány návrhy 2 variant. První varianta obsahuje pouze přidání parkovacích ploch na terénu, zatímco druhá možnost počítá s kombinací ploch na terénu a automatických parkovacích systémů. Posléze jsou varianty zhodnoceny na základě několika předem zvolených kritérii pro zvolení vhodnějšího řešení do městského prostředí. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with an unconventional solution for parking in an urban environment. The theoretical part is devoted to the history, development and distribution of automatic parking systems, including the companies that offer these systems. Subsequently, in the practical part, a specific location is selected, where the current situation is described and a traffic survey is carried out to determine the use of the given parking areas. Furthermore, the necessary parking spaces were calculated for this location and a deficit of 617 spaces was found. In the last part, a simplified case study is developed, which aims to increase the number of places in the locality of interest by 100. Within the study, proposals for 2 variants are developed. The first variant includes only the addition of on-ground parking areas, while the second option envisages a combination of on-ground parking areas and automatic parking systems. Afterwards, the variants are evaluated based on several pre-selected criteria for choosing a more suitable solution for the urban environment. | en |
dc.format.extent | 6084073 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Automatické parkovací systémy | cs |
dc.subject | konvenční parkování | cs |
dc.subject | nekonvenční parkování | cs |
dc.subject | sídliště | cs |
dc.subject | Frýdek-Místek | cs |
dc.subject | současné technologie | cs |
dc.subject | porovnání automatických parkovacích systémů | cs |
dc.subject | Automatic parking systems | en |
dc.subject | conventional parking | en |
dc.subject | unconventional parking | en |
dc.subject | housing estate | en |
dc.subject | Frýdek-Místek | en |
dc.subject | current technology | en |
dc.subject | comparison of automatic parking systems | en |
dc.title | Nekonvenční řešení parkování v městském prostředí | cs |
dc.title.alternative | Unconventional Parking Solutions in an Urban Areas | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Bohačík, Lukáš | |
dc.date.accepted | 2024-01-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | ZIL0036_FAST_N0732A260011_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |