dc.contributor.advisor | Rosmanit, Miroslav | |
dc.contributor.author | Bonczek, Bronislav | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:42Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152121 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je navrhnout a posoudit hlavní nosné části spřaženého ocelobetonového mostu, který převádí pozemní komunikaci v přímé. Návrh a posudek bude udělán analytickými metodami v tabulkovém procesoru tak, aby byly dosaženy přesné a přehledné výstupy. V tabulkovém procesoru bude také provedena parametrizace, umožňující variabilní počet hlavních nosníků. Bude proveden záznam dat pro různé varianty parametrizace a následně budou tyto varianty porovnány za účelem nalezení optimálního počtu hlavních nosníků. Dále budou vytvořeny numerické modely v komerčních softwarech tak, aby výsledky odpovídaly ručním výpočtům. Tyto numerické modely budou dále upravovány, aby co nejvěrněji simulovaly reálnou podobu konstrukce mostu. Nakonec budou výsledky z těchto numerických modelů porovnány. | cs |
dc.description.abstract | The aim of the work is to design and assess the main load-bearing parts of a steel-concrete bridge that carries a road in straight. The design and assessment will be done by analytical methods in spreadsheet so that accurate and clear outputs are obtained. Parameterization will also be done in the spreadsheet to allow variable number of main girders. Data will be recorded for the different parameterisation options and then compared to find the optimum number of main beams. In addition, numerical models will be created in commercial software so that the results match the manual calculations. These numerical models will be further modified to simulate as closely as possible the actual bridge structure. Finally, the results from these numerical models will be compared. | en |
dc.format.extent | 6080910 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Spřažená ocelobetonová konstrukce | cs |
dc.subject | silniční most | cs |
dc.subject | numerický model | cs |
dc.subject | parametrizace | cs |
dc.subject | verifikace výsledků | cs |
dc.subject | midas Civil | cs |
dc.subject | Scia Engineer. | cs |
dc.subject | Composite steel-concrete structure | en |
dc.subject | road bridge | en |
dc.subject | numerical model | en |
dc.subject | parametrization | en |
dc.subject | verification of results | en |
dc.subject | midas Civil | en |
dc.subject | Scia Engineer. | en |
dc.title | Vývoj návrhu ocelobetonových spřažených mostů | cs |
dc.title.alternative | Design development of steel-concrete composite bridges | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Vašek, Jakub | |
dc.date.accepted | 2024-01-08 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 221 - Katedra konstrukcí | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Konstrukce staveb | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | BON0033_FAST_N0732A260003_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |