dc.contributor.advisor | Ďuriš, Lukáš | |
dc.contributor.author | Novák, Marek | |
dc.date.accessioned | 2024-02-09T10:34:52Z | |
dc.date.available | 2024-02-09T10:34:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152157 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativní varianty vedení tunelu Homole, který se nachází na úseku dálnice D35 Ostrov – Vysoké Mýto, a posouzením obou variant z hlediska ekonomického a technického. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o způsobech výstavby tunelů pomocí hloubení a ražení. V rámci diplomové práce je také vytvořen numerický model tunelu Homole v obou variantách vedení trasy. Výsledky získané výpočtem jsou přehledně porovnány. Je provedeno technické porovnání variant při změně délky tunelu a technologických tříd NRTM. Pro obě varianty tunelu je provedeno srovnání hlavních materiálů a prací z ekonomického hlediska. | cs |
dc.description.abstract | This paper deals with the design of an alternative version of the Homole tunnel, which is located on the section of the D35 Ostrov – Vysoké Mýto highway, and the assessment of both variants from an economic and technical point of view. The theoretical part contains basic information about the methods of tunnel construction using excavating and stamping. As part of the diploma thesis, a numerical model of the Homole tunnel is also created in both variants of the route. The results obtained by the calculation are clearly compared. A technical comparison of variants z when changing the length of the tunnel and technological classes of NRTM is performed. A comparison of the main materials and works from an economic point of view is made for both variants of the tunnel. | en |
dc.format.extent | 2457285 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | tunel | cs |
dc.subject | AutoCAD | cs |
dc.subject | Plaxis | cs |
dc.subject | NRTM | cs |
dc.subject | podzemní stavba | cs |
dc.subject | ražba | cs |
dc.subject | hloubení | cs |
dc.subject | srovnání | cs |
dc.subject | numerické modelování | cs |
dc.subject | geotechnika | cs |
dc.subject | tunnel | en |
dc.subject | AutoCAD | en |
dc.subject | Plaxis | en |
dc.subject | NATM | en |
dc.subject | underground construction | en |
dc.subject | stamping | en |
dc.subject | excavating | en |
dc.subject | comparison | en |
dc.subject | numerical modelling | en |
dc.subject | geotechnical engineering | en |
dc.title | Technicko-ekonomické zhodnocení alternativních variant realizace tunelu Homole | cs |
dc.title.alternative | Technical and Economic Evaluation of Alternative Variants of the Implementation of the Homole Tunnel | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Butovič, Alexandr | |
dc.date.accepted | 2024-01-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 224 - Katedra geotechniky a podzemního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Geotechnika a podzemní stavitelství | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | NOV0499_FAST_N0732A260005_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |