dc.contributor.author | Nenička, Petr | |
dc.date.accessioned | 2024-03-25T11:16:40Z | |
dc.date.available | 2024-03-25T11:16:40Z | |
dc.date.issued | 2023 | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-248-4658-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/152404 | |
dc.description.abstract | Smyslem (cílem) tohoto studijního materiálu je uvedení studentů (ale i široké veřejnosti) do problematiky historie (průmyslového) designu a nastínění souvislostí s politickými a kulturními událostmi. Je určen jak pro studenty strojírenských studijních programů se specializací na design průmyslových výrobků, tak pro studenty, kteří design studují ve výtvarně-uměleckých studijních programech. Výukový materiál je v rámci kapitol strukturován na jednotlivá desetiletí, přičemž výjimky tvoří pouze padesátá léta s přičleněným poválečným obdobím (zahrnující téměř polovinu předchozího desetiletí) a začátek jednadvacátého století (zahrnující desetiletí dvě). Významné směry (styly), významné osobnosti a významná díla jsou vykreslena na pozadí neustálých střetů mezi modernistickým a antimodernistickým pojetím designu. Studijní materiál je koncipován tak, aby studenty podněcoval k prohlubování znalostí. Proto obsahuje velké množství obrazového materiálu významných děl a osobností včetně elektronických odkazů na odborné webové stránky. Text je uveden výkladem, který je rozdělen na dvě části. V první části je nastíněno, jak pojem (průmyslový) design chápat a definovat, a v druhé, jak na výsledky designérské tvůrčí činnosti nahlížet a hodnotit je. | cs |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.rights | Uveďte autora 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | parametrický design | cs |
dc.subject | kritický design | cs |
dc.subject | obrození art-designu | cs |
dc.subject | nový dekorativismus | cs |
dc.subject | nové technologie a materiály na začátku 21. století | cs |
dc.subject | nizozemský produktový design | cs |
dc.subject | emotivní racionalismus | cs |
dc.subject | home office design | cs |
dc.subject | syntéza moderny a postmoderny (postmoderní moderna či moderní postmoderna) | cs |
dc.subject | zelený design | cs |
dc.subject | neomodernistický minimalismus | cs |
dc.subject | skupina Atika | cs |
dc.subject | počítač a navrhování | cs |
dc.subject | nový design | cs |
dc.subject | skupina Memphis | cs |
dc.subject | humanistický design | cs |
dc.subject | black-box design | cs |
dc.subject | high-tech | cs |
dc.subject | postmoderna | cs |
dc.subject | anti-design | cs |
dc.subject | radikální design | cs |
dc.subject | pop-design | cs |
dc.subject | elegantní moderna | cs |
dc.subject | racionální moderna | cs |
dc.subject | bruselský styl | cs |
dc.subject | skandinávský design | cs |
dc.subject | designérské baroko | cs |
dc.subject | biomorfní moderna | cs |
dc.title | Průmyslový design | cs |
dc.type | Studijní materiál | cs |
dc.description.placeofpublication | Ostrava | cs |
dc.relation.projectid | CZ.02.2.69/0.0/0.0/18_058/0010212 | cs |
dc.rights.access | openAccess | cs |
dc.description.source | E-vyuka | |
evyuka.subject | 340-0385 | cs |
evyuka.subject | 340-0593 | cs |
evyuka.subject | 340-0594 | cs |
evyuka.subject | 340-0344 | cs |
evyuka.subject | 340-0346 | cs |
dc.relation.projectname | Technika pro budoucnost 2.0 | cs |