dc.contributor.advisor | Lichorobiec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Gromnica, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:23:21Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:23:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153393 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vývojem varovného světla vymezujícího bezpečný boční odstup motorového vozidla od cyklisty. V teoretické části je rozebírán relevantní právní rámec, statistiky nehodovosti plynoucí ze vzájemné interakce motoristů s cyklisty doplněnými o sociologický výzkum vzájemné percepce obou subjektů na pozemních komunikacích. Dále práce uvádí lékařské hledisko s případovou studií týkající se nedostatečného bočního odstupu se vznikem nehody. Práce také popisuje vývoj jízdního kola a současné prvky viditelnosti spolu s deskripcí laseru jako dalšího možného světleného zdroje pro cyklistické osvětlení. Práce rovněž analyzuje předjížděcí manévr s možnými strategiemi předjíždění. Praktická část obsahuje samotný vývoj a realizaci koncepce varovného světla pomocí 3D tisku a jeho následné testování v reálném prostředí. | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals with the development of a warning light that defines a safe lateral clearance between a motor vehicle and a cyclist. The theoretical part discusses the relevant legal framework, accident statistics resulting from the interaction between motorists and cyclists supplemented by sociological research of the mutual perception of both subjects on roads. Furthermore, the thesis presents a medical perspective with a case study concerning the lack of lateral clearance with the occurrence of an accident. The thesis also describes the evolution of the bicycle and current visibility aids along with a description of the laser as another possible light source for bicycle lighting. The thesis also analyses the overtaking manoeuvre with possible overtaking strategies. The practical part includes the development and implementation of the warning light concept using 3D printing and its following testing in a real environment. | en |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bezpečný boční odstup | cs |
dc.subject | snížená viditelnost | cs |
dc.subject | dopravní nehoda | cs |
dc.subject | kazuistika | cs |
dc.subject | cyklistické osvětlení | cs |
dc.subject | předjížděcí manévr | cs |
dc.subject | laserový modul | cs |
dc.subject | 3D tisk | cs |
dc.subject | safe lateral clearance | en |
dc.subject | low visibility | en |
dc.subject | traffic accident | en |
dc.subject | case study | en |
dc.subject | bicycle lightning | en |
dc.subject | overtaking manoeuvre | en |
dc.subject | laser module | en |
dc.subject | 3D printing | en |
dc.title | Návrh varovného světla vymezujícího bezpečný odstup motorového vozidla od cyklisty | cs |
dc.title.alternative | The design of a warning light that defines a safe distance between a motor vehicle and a cyclist | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Boček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 060 - Katedra bezpečnostních služeb | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrství fyzické bezpečnosti | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | GRO0098_FBI_N1032A020006_2024 | |
dc.rights.access | embargoedAccess | |
dc.date.embargoend | 2027-06-06 | |
dc.description.embargo | Důvodem odkladu zveřejnění je vytvoření časového prostoru pro patentování výsledku diplomové práce - Varovné světlo vymezující bezpečný odstup motorového vozidla od cyklisty. | |