Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLichorobiec, Stanislav
dc.contributor.authorGromnica, Tomáš
dc.date.accessioned2024-06-27T17:23:21Z
dc.date.available2024-06-27T17:23:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153393
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem varovného světla vymezujícího bezpečný boční odstup motorového vozidla od cyklisty. V teoretické části je rozebírán relevantní právní rámec, statistiky nehodovosti plynoucí ze vzájemné interakce motoristů s cyklisty doplněnými o sociologický výzkum vzájemné percepce obou subjektů na pozemních komunikacích. Dále práce uvádí lékařské hledisko s případovou studií týkající se nedostatečného bočního odstupu se vznikem nehody. Práce také popisuje vývoj jízdního kola a současné prvky viditelnosti spolu s deskripcí laseru jako dalšího možného světleného zdroje pro cyklistické osvětlení. Práce rovněž analyzuje předjížděcí manévr s možnými strategiemi předjíždění. Praktická část obsahuje samotný vývoj a realizaci koncepce varovného světla pomocí 3D tisku a jeho následné testování v reálném prostředí.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with the development of a warning light that defines a safe lateral clearance between a motor vehicle and a cyclist. The theoretical part discusses the relevant legal framework, accident statistics resulting from the interaction between motorists and cyclists supplemented by sociological research of the mutual perception of both subjects on roads. Furthermore, the thesis presents a medical perspective with a case study concerning the lack of lateral clearance with the occurrence of an accident. The thesis also describes the evolution of the bicycle and current visibility aids along with a description of the laser as another possible light source for bicycle lighting. The thesis also analyses the overtaking manoeuvre with possible overtaking strategies. The practical part includes the development and implementation of the warning light concept using 3D printing and its following testing in a real environment.en
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbezpečný boční odstupcs
dc.subjectsnížená viditelnostcs
dc.subjectdopravní nehodacs
dc.subjectkazuistikacs
dc.subjectcyklistické osvětlenícs
dc.subjectpředjížděcí manévrcs
dc.subjectlaserový modulcs
dc.subject3D tiskcs
dc.subjectsafe lateral clearanceen
dc.subjectlow visibilityen
dc.subjecttraffic accidenten
dc.subjectcase studyen
dc.subjectbicycle lightningen
dc.subjectovertaking manoeuvreen
dc.subjectlaser moduleen
dc.subject3D printingen
dc.titleNávrh varovného světla vymezujícího bezpečný odstup motorového vozidla od cyklistycs
dc.title.alternativeThe design of a warning light that defines a safe distance between a motor vehicle and a cyclisten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoček, Pavel
dc.date.accepted2024-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department060 - Katedra bezpečnostních služebcs
dc.thesis.degree-programInženýrství fyzické bezpečnostics
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisGRO0098_FBI_N1032A020006_2024
dc.rights.accessembargoedAccess
dc.date.embargoend2027-06-06
dc.description.embargoDůvodem odkladu zveřejnění je vytvoření časového prostoru pro patentování výsledku diplomové práce - Varovné světlo vymezující bezpečný odstup motorového vozidla od cyklisty.


Soubory tohoto záznamu

SouboryVelikostFormátZobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam