Show simple item record

dc.contributor.advisorLichorobiec, Stanislav
dc.contributor.authorTurková, Eliška
dc.date.accessioned2024-06-27T17:23:22Z
dc.date.available2024-06-27T17:23:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153397
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na bezpečnostní studii rizik v rámci nasazení složek IZS při havárii dopravního letadla. V první části práce jsou vypsány použité metody a je zde zobrazena myšlenková mapa. Teoretická část se věnuje leteckým nehodám za rok 2023 a je zde popsán proces řízení rizik. Dále se teoretická část věnuje jednotlivým složkám IZS a jejich součinnosti. Poslední kapitola teoretické části je věnována bezpečnosti civilního letectví. Praktická část je věnována reálnému nasazení složek IZS, které bylo podrobeno hned několika analýzám, aby byla nalezena nejzávažnější rizika. Těmto rizikům byla následně doporučena vhodná opatření. Analýzy rizik byly v další části ověřeny také cvičením složek IZS na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě. Závěrečná kapitola shrnuje poznatky jak z analýz, které byly aplikovány na reálný zásah složek IZS, tak z proběhlého cvičení složek IZS na Letišti Ostrava.cs
dc.description.abstractThe master thesis is focused on the safety risk study in the context of the deployment of the emergency services during the crash of a transport aircraft. In the first part of the thesis the methods used are listed and a mind map is shown. The theoretical part focuses on air accidents for the year 2023 and the risk management process is described. Furthermore, the theoretical part deals with the different components of the IMS and their interaction. The last chapter of the theoretical part is dedicated to civil aviation safety. The practical part is devoted to the real deployment of the ISS, which has been subjected to several analyses in order to find the most serious risks. Appropriate measures were then recommended to address these risks. The risk analyses were also verified in the next part by an exercise of the IZS units at the Leoš Janáček Airport in Ostrava. The final chapter summarises the findings from the analyses, which were applied to the real intervention of the IZS units, as well as from the exercise of the IZS units at the Ostrava Airport.en
dc.format.extent6811536 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectletecká nehodacs
dc.subjectIntegrovaný záchranný systémcs
dc.subjectletištěcs
dc.subjectanalýzacs
dc.subjectbezpečnostní opatřenícs
dc.subjectcvičení IZScs
dc.subjectair accidenten
dc.subjectIntegrated Rescue Systemen
dc.subjectairporten
dc.subjectanalysisen
dc.subjectsafety measuresen
dc.subjectIRS exerciseen
dc.titleBezpečnostní studie rizik v rámci nasazení složek IZS při havárii dopravního letadlacs
dc.title.alternativeSafety study of risks in the framework of the deployment of IZS components in the event of an airliner crashen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoček, Pavel
dc.date.accepted2024-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department060 - Katedra bezpečnostních služebcs
dc.thesis.degree-programInženýrství fyzické bezpečnostics
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisTUR0141_FBI_N1032A020006_2024
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record