dc.contributor.advisor | Lichorobiec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Turková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:23:22Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:23:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153397 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na bezpečnostní studii rizik v rámci nasazení složek IZS při havárii dopravního letadla. V první části práce jsou vypsány použité metody a je zde zobrazena myšlenková mapa. Teoretická část se věnuje leteckým nehodám za rok 2023 a je zde popsán proces řízení rizik. Dále se teoretická část věnuje jednotlivým složkám IZS a jejich součinnosti. Poslední kapitola teoretické části je věnována bezpečnosti civilního letectví.
Praktická část je věnována reálnému nasazení složek IZS, které bylo podrobeno hned několika analýzám, aby byla nalezena nejzávažnější rizika. Těmto rizikům byla následně doporučena vhodná opatření. Analýzy rizik byly v další části ověřeny také cvičením složek IZS na Letišti Leoše Janáčka v Ostravě. Závěrečná kapitola shrnuje poznatky jak z analýz, které byly aplikovány na reálný zásah složek IZS, tak z proběhlého cvičení složek IZS na Letišti Ostrava. | cs |
dc.description.abstract | The master thesis is focused on the safety risk study in the context of the deployment
of the emergency services during the crash of a transport aircraft. In the first part of the thesis the methods used are listed and a mind map is shown. The theoretical part focuses on air accidents for the year 2023 and the risk management process is described. Furthermore, the theoretical part deals with the different components of the IMS and their interaction. The last chapter of the theoretical part is dedicated to civil aviation safety.
The practical part is devoted to the real deployment of the ISS, which has been subjected to several analyses in order to find the most serious risks. Appropriate measures were then recommended to address these risks. The risk analyses were also verified in the next part
by an exercise of the IZS units at the Leoš Janáček Airport in Ostrava. The final chapter summarises the findings from the analyses, which were applied to the real intervention of the IZS units, as well as from the exercise of the IZS units at the Ostrava Airport. | en |
dc.format.extent | 6811536 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | letecká nehoda | cs |
dc.subject | Integrovaný záchranný systém | cs |
dc.subject | letiště | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | bezpečnostní opatření | cs |
dc.subject | cvičení IZS | cs |
dc.subject | air accident | en |
dc.subject | Integrated Rescue System | en |
dc.subject | airport | en |
dc.subject | analysis | en |
dc.subject | safety measures | en |
dc.subject | IRS exercise | en |
dc.title | Bezpečnostní studie rizik v rámci nasazení složek IZS při havárii dopravního letadla | cs |
dc.title.alternative | Safety study of risks in the framework of the deployment of IZS components in the event of an airliner crash | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Boček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 060 - Katedra bezpečnostních služeb | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrství fyzické bezpečnosti | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | TUR0141_FBI_N1032A020006_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |