dc.contributor.advisor | Lichorobiec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Gřešicová, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:23:23Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:23:23Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153401 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou vyprošťování letadel neschopných vlastního pohybu, která uvízla mimo letovou dráhu a nasazení různých druhů technik k jejich odstranění.
Teoretická část práce se zaměřuje na mezinárodní a národní letecké organizace, které svou působností ovlivňují celý obor letectví ve světě i České republice samotné. Dále jsou zde specifikovaná česká mezinárodní letiště se zaměřením na Letiště Ostrava a.s. a popsán obecný postup vyprošťování letadel, včetně fungování DAR teamu a výčtu konkrétních příkladů nehod.
Praktická část práce se pak zabývá celým procesem posouzení rizik, kde je prostřednictvím metod FMEA, CARVER a Kittsovy bodové metody stanovena výsledná míra rizika. K jednotlivým rizikům jsou stanovená nápravná opatření ke snížení hodnot rizik. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of recovering aircraft which are unable to move and stuck outside of the runway and various types of techniques which can be used.
The theoretical part of the thesis focuses on international and national aviation organizations, which influence the entire field of aviation in the world and the Czech Republic itself. Czech international airports, especially Ostrava Airport a.s. are also specified here. The general procedures of aircraft recovery, specifications of DAR team and a list of specific examples of accidents are described in thesis too.
The second part of the work deals with the entire process of risk assessment. The resulting level of risks is caused by the FMEA, CARVER and Kitts method and than suggestions for innovation and risk value reduction are made. | en |
dc.format.extent | 4327910 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | letadlo | cs |
dc.subject | letecké nehody | cs |
dc.subject | odstraňování pohybu neschopného letadla | cs |
dc.subject | analýza rizik | cs |
dc.subject | záchranný tým | cs |
dc.subject | aircraft | en |
dc.subject | aircraft accidents | en |
dc.subject | disabled aircraft removal | en |
dc.subject | risk analysis | en |
dc.subject | rescue team | en |
dc.title | Studie možností nasazení techniky při odstraňování pohybu neschopných letadel | cs |
dc.title.alternative | A study of the possibilities of deploying technology in removing the movement of incapacitated aircraft | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Boček, Pavel | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 060 - Katedra bezpečnostních služeb | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrství fyzické bezpečnosti | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | GRE0119_FBI_N1032A020006_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |