Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLichorobiec, Stanislav
dc.contributor.authorGřešicová, Nikola
dc.date.accessioned2024-06-27T17:23:23Z
dc.date.available2024-06-27T17:23:23Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153401
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou vyprošťování letadel neschopných vlastního pohybu, která uvízla mimo letovou dráhu a nasazení různých druhů technik k jejich odstranění. Teoretická část práce se zaměřuje na mezinárodní a národní letecké organizace, které svou působností ovlivňují celý obor letectví ve světě i České republice samotné. Dále jsou zde specifikovaná česká mezinárodní letiště se zaměřením na Letiště Ostrava a.s. a popsán obecný postup vyprošťování letadel, včetně fungování DAR teamu a výčtu konkrétních příkladů nehod. Praktická část práce se pak zabývá celým procesem posouzení rizik, kde je prostřednictvím metod FMEA, CARVER a Kittsovy bodové metody stanovena výsledná míra rizika. K jednotlivým rizikům jsou stanovená nápravná opatření ke snížení hodnot rizik.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of recovering aircraft which are unable to move and stuck outside of the runway and various types of techniques which can be used. The theoretical part of the thesis focuses on international and national aviation organizations, which influence the entire field of aviation in the world and the Czech Republic itself. Czech international airports, especially Ostrava Airport a.s. are also specified here. The general procedures of aircraft recovery, specifications of DAR team and a list of specific examples of accidents are described in thesis too. The second part of the work deals with the entire process of risk assessment. The resulting level of risks is caused by the FMEA, CARVER and Kitts method and than suggestions for innovation and risk value reduction are made.en
dc.format.extent4327910 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectletadlocs
dc.subjectletecké nehodycs
dc.subjectodstraňování pohybu neschopného letadlacs
dc.subjectanalýza rizikcs
dc.subjectzáchranný týmcs
dc.subjectaircraften
dc.subjectaircraft accidentsen
dc.subjectdisabled aircraft removalen
dc.subjectrisk analysisen
dc.subjectrescue teamen
dc.titleStudie možností nasazení techniky při odstraňování pohybu neschopných letadelcs
dc.title.alternativeA study of the possibilities of deploying technology in removing the movement of incapacitated aircraften
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoček, Pavel
dc.date.accepted2024-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department060 - Katedra bezpečnostních služebcs
dc.thesis.degree-programInženýrství fyzické bezpečnostics
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisGRE0119_FBI_N1032A020006_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam