Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLichorobiec, Stanislav
dc.contributor.authorKutáčová, Michaela
dc.date.accessioned2024-06-27T17:23:32Z
dc.date.available2024-06-27T17:23:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153449
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá bezpečností pracovníků provádějících údržbové práce na pozemních komunikacích za provozu. Teoretická část práce se věnuje právním a technickým předpisům ve vztahu k bezpečnosti práce na pozemních komunikacích, dále kategorizaci pozemních komunikací, bezpečnosti pracovníků, činnostem a rizikům, kterým denně čelí. Vyzdvižena je statistika oficiální nehodovosti mezi pracovníky a řidiči. Poslední kapitola se věnuje komparaci nehodovosti a prvkům zabezpečení pracovníků ve vybraných státech Evropy. Praktická část diplomové práce zpracovává výsledky dotazníkového šetření mezi pracovníky údržby, následně prostřednictvím Ishikawova diagramu identifikuje rizika a za využití metody FMEA (Failure Mode and Effect Analysis) rizika analyzuje. Nejzávažnější rizika jsou poté stanovena Paretovým diagramem. V závěru práce jsou nedostatky v zabezpečení pracovníků ošetřeny návrhy inovativních opatření, která mají za cíl zvýšit bezpečnost pracovníků při údržbě pozemních komunikací.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with the safety of workers performing maintenance work on roads in traffic. The theoretical part of the thesis deals with the legal and technical regulations in relation to the safety of work on roads, as well as the categorization of roads, the safety of workers, activities and risks they face on a daily basis. Official accident statistics among workers and drivers are highlighted. The last chapter is devoted to a comparison of accident rates and elements of worker safety in selected European countries. The practical part of the thesis elaborates the results of a questionnaire survey among maintenance workers, then identifies the risks through the Ishikawa diagram and analyses the risks using the FMEA (Failure Mode and Effect Analysis) method. The most serious risks are then determined by a Pareto diagram. At the end of the work the shortcomings in worker safety are treated with suggestions for innovative measures to improve worker safety in road maintenance.en
dc.format.extent5676271 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpozemní komunikacecs
dc.subjectúdržbacs
dc.subjectsilnicecs
dc.subjectdálnicecs
dc.subjectnehodovostcs
dc.subjectbezpečnostcs
dc.subjectpracovníci údržbycs
dc.subjectIshikawův diagramcs
dc.subjectFMEAcs
dc.subjectParetova analýzacs
dc.subjectmaintenanceen
dc.subjectroadsen
dc.subjecthighwaysen
dc.subjectaccident rateen
dc.subjectsafetyen
dc.subjectmaintenance workersen
dc.subjectIshikawa diagramen
dc.subjectFMEAen
dc.subjectPareto analysisen
dc.titleZvýšení bezpečnosti pracovníků při údržbě pozemních komunikacícs
dc.title.alternativeIncreasing the safety of workers during road maintenanceen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeHrabánek, Lukáš Jan
dc.date.accepted2024-06-06
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department060 - Katedra bezpečnostních služebcs
dc.thesis.degree-programInženýrství fyzické bezpečnostics
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisKUT0051_FBI_N1032A020006_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam