dc.contributor.advisor | Lichorobiec, Stanislav | |
dc.contributor.author | Kutáčová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:23:32Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:23:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153449 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá bezpečností pracovníků provádějících údržbové práce
na pozemních komunikacích za provozu. Teoretická část práce se věnuje právním a technickým předpisům ve vztahu k bezpečnosti práce na pozemních komunikacích, dále kategorizaci pozemních komunikací, bezpečnosti pracovníků, činnostem a rizikům, kterým denně čelí. Vyzdvižena je statistika oficiální nehodovosti mezi pracovníky a řidiči. Poslední kapitola
se věnuje komparaci nehodovosti a prvkům zabezpečení pracovníků ve vybraných státech Evropy. Praktická část diplomové práce zpracovává výsledky dotazníkového šetření mezi pracovníky údržby, následně prostřednictvím Ishikawova diagramu identifikuje rizika
a za využití metody FMEA (Failure Mode and Effect Analysis) rizika analyzuje. Nejzávažnější rizika jsou poté stanovena Paretovým diagramem. V závěru práce jsou nedostatky v zabezpečení pracovníků ošetřeny návrhy inovativních opatření, která mají za cíl zvýšit bezpečnost pracovníků při údržbě pozemních komunikací. | cs |
dc.description.abstract | The thesis deals with the safety of workers performing maintenance work on roads in traffic. The theoretical part of the thesis deals with the legal and technical regulations in relation
to the safety of work on roads, as well as the categorization of roads, the safety of workers, activities and risks they face on a daily basis. Official accident statistics among workers
and drivers are highlighted. The last chapter is devoted to a comparison of accident rates
and elements of worker safety in selected European countries. The practical part of the thesis elaborates the results of a questionnaire survey among maintenance workers, then identifies
the risks through the Ishikawa diagram and analyses the risks using the FMEA
(Failure Mode and Effect Analysis) method. The most serious risks are then determined
by a Pareto diagram. At the end of the work the shortcomings in worker safety are treated with suggestions for innovative measures to improve worker safety in road maintenance. | en |
dc.format.extent | 5676271 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | pozemní komunikace | cs |
dc.subject | údržba | cs |
dc.subject | silnice | cs |
dc.subject | dálnice | cs |
dc.subject | nehodovost | cs |
dc.subject | bezpečnost | cs |
dc.subject | pracovníci údržby | cs |
dc.subject | Ishikawův diagram | cs |
dc.subject | FMEA | cs |
dc.subject | Paretova analýza | cs |
dc.subject | maintenance | en |
dc.subject | roads | en |
dc.subject | highways | en |
dc.subject | accident rate | en |
dc.subject | safety | en |
dc.subject | maintenance workers | en |
dc.subject | Ishikawa diagram | en |
dc.subject | FMEA | en |
dc.subject | Pareto analysis | en |
dc.title | Zvýšení bezpečnosti pracovníků při údržbě pozemních komunikací | cs |
dc.title.alternative | Increasing the safety of workers during road maintenance | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hrabánek, Lukáš Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 060 - Katedra bezpečnostních služeb | cs |
dc.thesis.degree-program | Inženýrství fyzické bezpečnosti | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | KUT0051_FBI_N1032A020006_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |