dc.contributor.advisor | Řehák, David | |
dc.contributor.author | Kadlec, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:23:33Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:23:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153460 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na resilienci kritických subjektů pozemní dopravy. S rostoucím počtem
nežádoucích událostí a rostoucí hrozbou terorismu a válečných konfliktů roste také potřeba
zvyšovat odolnost neboli resilienci kritických subjektů a tím prvků kritické infrastruktury. Nově
vydaná směrnice Evropského Parlamentu a Rady o zvyšování resilience kritických subjektů
významně posouvá téma resilience a nastavuje jednotný přístup členských států k posilování
resilience kritických subjektů. V práci je provedena deskripce resilience v systému kritické
infrastruktury a deskripce kritických subjektů v odvětví Doprava se zaměřením na pozemní
dopravu. Druhá část práce je zaměřena na faktory a přístupy posuzování resilience. V závěru
práce jsou definovány vhodné faktory pro posuzování resilience kritických subjektů pozemní
dopravy. | cs |
dc.description.abstract | This work focuses on the resilience of critical land transport actors. With the increasing number
of adverse events and the growing threat of terrorism and war conflicts, there is also a growing
need to increase the resilience of critical entities and with that resilience of critical
infrastructure elements. The newly issued Directive of the European Parliament and of the
Council on enhancing the resilience of critical actors significantly advances the topic of
resilience and sets a unified approach for Member States to strengthen the resilience of critical
actors. In this paper, a description of resilience in the critical infrastructure system and a
description of critical actors in the Transport sector with a focus on land transport is made. The
second part of the thesis focuses on resilience assessment factors and approaches. The thesis
concludes by defining appropriate factors for resilience assessment of critical actors in the Land
Transportation sector | en |
dc.format.extent | 1198629 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Kritická infrastruktura, Resilience, Kritické subjekty, Pozemní doprava | cs |
dc.subject | Critical infrastructure, Resilience, Critical entities, Land transport | en |
dc.title | Resilience kritických subjektů v odvětví Doprava | cs |
dc.title.alternative | Resilience of critical entities in the Transport sector | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Hromada, Martin | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 050 - Katedra ochrany obyvatelstva | cs |
dc.thesis.degree-program | Bezpečnostní plánování | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | KAD0160_FBI_N1032A020001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |