dc.contributor.advisor | Kolář, Václav | |
dc.contributor.author | Bartoš, František | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:24:09Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:24:09Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153626 | |
dc.description.abstract | Tato práce má za cíl analyzovat měření vykonané v trakční měnírně a zhodnotit energetické poměry rekuperace tramvají v úsecích, které měnírna napájí. V této práci přibližuji problematiku rekuperace a dalších vlivů, které s problematikou přímo či nepřímo souvisí, uvádím pozorování elektrické trakce a zhodnocuji množství energie jež je možné rekuperací potenciálně ušetřit.
V práci také zkoumám energii zmařenou při tzv. brždění do odporu, tedy procesu brždění, kterého trakční vozidla běžně využívají, pokud nemohou rekuperovat, a potenciální využití v případě kdyby byla i tato energie využívána rekuperací. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work is to analyze measurements of the traction converter and evaluate energy ratios of regenerative braking of trams powered by the converter. In this work, I picture problematics of regenerative braking and other factors directly or indirectly related to the topic, present observations of regenerative braking, and assess how much energy can potentionally be saved.
Additionaly in this work, I investigate the energy wasted during so-called resistance braking, a braking process commonly used by traction vehicles when they cannot use regenerative braking, and the potential utilization of this energy in case it could also be recovered through regenerative braking. | en |
dc.format.extent | 3936575 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rekuperace | cs |
dc.subject | tramvaj | cs |
dc.subject | elektrická trakce | cs |
dc.subject | trakční měnírna | cs |
dc.subject | brždění do odporu | cs |
dc.subject | regenerative braking | en |
dc.subject | tram | en |
dc.subject | electric traction | en |
dc.subject | traction converter | en |
dc.subject | resistance braking | en |
dc.title | Analýza energetických poměrů při rekuperaci v elektrické trakci | cs |
dc.title.alternative | Power Analyses During Recuperation in Electric Traction | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Orság, Petr | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Projektování elektrických systémů a technologií | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | BAR0639_FEI_N0713A060015_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |