dc.contributor.advisor | Svoboda, Radek | |
dc.contributor.author | Mikulová, Karolína | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:09Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:09Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153917 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce bylo implementovat grafické uživatelské rozhraní hry Bomberman využívající programovací jazyk Python s knihovnou Pygame umožňující integraci umělé inteligence pro hraní hry. Pro řízení chování umělé inteligence byla zvolena metoda Q-learningu. Aby bylo dosaženo efektivnějšího výkonu, byla využita dynamická Q-tabulka, což vedlo k výraznému zlepšení rychlosti načítání a ukládání dat, stejně jako k minimalizaci prázdných hodnot v tabulce. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis was to implement a graphical user interface for the game Bomberman using the Python programming language with the Pygame library to enable the integration of artificial intelligence for game play. The Q-learning method was chosen to control the behaviour of the artificial intelligence. In order to achieve more efficient performance, a dynamic Q-table was used, resulting in a significant improvement in the speed of data retrieval and storage, as well as minimizing empty values in the table. | en |
dc.format.extent | 6407424 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | počítačová grafika | cs |
dc.subject | umělá inteligence | cs |
dc.subject | Q-learning | cs |
dc.subject | computer graphics | en |
dc.subject | artificial intelligence | en |
dc.subject | Q-learning | en |
dc.title | Umělá inteligence pro hru Bomberman | cs |
dc.title.alternative | Artificial Intelligence for Bomberman Game | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Platoš, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | MIK0487_FEI_B0613A140014_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |