dc.contributor.advisor | Fabián, Tomáš | |
dc.contributor.author | Kubanda, Martin | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:12Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153925 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá popisem a implementací metody pro vykreslování měkkých stínů pomocí
kombinace analytického přímého osvětlení a stochastických stínů. Hlavním cílem bylo implementovat
metodu pomocí jazyka C++ a rozhraní Vulkan API a demonstrovat možnosti popisovaného přístupu
pro zobrazování měkkých stínů v reálném čase. Práce obsahuje teoretické pozadí stochastických
stínů, podrobný matematický popis použité metody, výslednou implementaci pomocí knihovny Intel
Embree a rozhraní Vulkan API. Výsledky práce zahrnují analýzu a srovnání výstupů na různých
grafických kartách a odstranění šumu pomocí hlubokého učení. | cs |
dc.description.abstract | This thesis describes and implements a method for rendering soft shadows through a combination
of analytic direct illumination and stochastic shadows. The main objective was to implement the
method using the C++ language and the Vulkan API interface and to demonstrate the possibilities
of the described approach for rendering soft shadows in real time. The work includes the theoretical
background of stochastic shadows, a detailed mathematical description of the method used, the final
implementation using the Intel Embree library and the Vulkan API interface. The results of the
work include an analysis and comparison of outputs on different graphics cards and noise reduction
using deep learning. | en |
dc.format.extent | 24094893 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | sk | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Stochastické stíny | cs |
dc.subject | analytické přímé osvětlení | cs |
dc.subject | kombinovaná metoda | cs |
dc.subject | ray tracing | cs |
dc.subject | reálný čas | cs |
dc.subject | API Vulkan | cs |
dc.subject | diplomová práce | cs |
dc.subject | Stochastic shadows | en |
dc.subject | analytical direct illumination | en |
dc.subject | combined method | en |
dc.subject | ray tracing | en |
dc.subject | real time | en |
dc.subject | API Vulkan | en |
dc.subject | thesis | en |
dc.title | Mäkké tiene v reálnom čase pomocou Vulkan API | sk |
dc.title.alternative | Měkké stíny pomocí API Vulkan v reálném čase | cs |
dc.title.alternative | Real-Time Soft Shadows in Vulkan API | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Gaura, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | KUB0604_FEI_N0613A140034_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |