dc.contributor.advisor | Plucar, Jan | |
dc.contributor.author | Ameeni, Mubariz Ahmad | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:12Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153928 | |
dc.description.abstract | Limited access to realistic datasets poses a challenge for digital forensics education. This thesis addresses this issue by developing a comprehensive educational dataset that simulates an industrial espionage scenario, employing a Human Simulated Scenario Data approach for enhanced realism. To increase complexity, the dataset incorporates steganography techniques, prompting an examination of various tools. Forensic analysis using Autopsy confirms the dataset's value for educational purposes. This thesis contributes a unique educational resource, explores the complexities of steganography in forensics, and offers recommendations for future research, including the investigation of more intricate scenarios and a wider range of data obfuscation techniques. | en |
dc.description.abstract | Omezený přístup k realistickým datovým sadám představuje výzvu pro digitální forenzní vzdělávání. Tato práce řeší daný problém tím, že vyvíjí ukázkový vzdělávací případ. Případ simuluje scénář průmyslové špionáže, využívající přístup člověkem generovaného reálného scénáře. Ke zvýšení komplexnosti datový soubor zahrnuje steganografické techniky, což vede budoucí studenty k využití různých nástrojů pro analýzu případu. Provedená forenzní analýza pomocí nástroje Autopsy potvrdila hodnotu připravených materiálů pro vzdělávací účely. Práce je vzdělávacím zdrojem, zkoumá složitost steganografie ve forenzní vědě a nabízí doporučení pro budoucí výzkum, včetně zkoumání složitějších scénářů a širší škály technik znejasňování dat. | cs |
dc.format.extent | 10154817 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Digital Forensics Education | en |
dc.subject | Online Steganography | en |
dc.subject | Realistic data creation | en |
dc.subject | Forensic Analysis | en |
dc.subject | Forensic data set | en |
dc.subject | Scenario based data | en |
dc.subject | Human simulated data | en |
dc.subject | Data synthesis | en |
dc.subject | Digitální forenzní vzdělávání | cs |
dc.subject | steganografie | cs |
dc.subject | Tvorba realistických dat | cs |
dc.subject | Soubor forenzních dat | cs |
dc.subject | Data založená na scénáři | cs |
dc.title | Preparation and Validation of Educational Materials for Forensic Analysis Process | en |
dc.title.alternative | Příprava testovacích materiálů pro proces forenzní analýzy | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Zelinka, Ivan | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační bezpečnost | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | AME0005_FEI_N0612A140005_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |