dc.contributor.advisor | Sawa, Zdeněk | |
dc.contributor.author | Lipka, Radek | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:14Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:14Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153940 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj softwaru, který umožňuje tvorbu odebíracích her. Uživatelé mohou vytvářet vlastní odebírací hry pomocí grafického uživatelského rozhraní a poskytuje možnosti pro přizpůsobení hry podle jejich potřeb. V této práci se dále zabýváme využitím teorie her k vytvoření algoritmu, který je schopný hrát tyto hry. Teorie her je odvětví matematiky, které se zabývá studiem chování a rozhodování v situacích, kde existuje více účastníků. Tento algoritmus je schopný najít optimální tahy a dosáhnout vítězství ve vytvořených hrách. Výsledek této práce může sloužit jako užitečný nástroj pro vytváření různých odebíracích her a jejich hraní, který může být použit pro zábavu nebo vzdělávání. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the development of software that allows the creation of take-away games. Users can create their own take-away games using a graphical user interface and the software provides options for customizing the game according to their needs. This thesis further addresses the use of game theory to develop an algorithm that can play these games. Game theory is a branch of mathematics that deals with the study of behavior and decision-making in situations where there are multiple participants. This algorithm is capable of finding optimal moves and achieving victory in the created games. The result of this thesis can serve as a useful tool for creating various take-away games and their play, which can be used for entertainment or education. | en |
dc.format.extent | 1842811 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | teorie her | cs |
dc.subject | kombinatorické hry | cs |
dc.subject | odebirací hry | cs |
dc.subject | Sprague-Gundyho funkce | cs |
dc.subject | tvorba software | cs |
dc.subject | bakalářská práce | cs |
dc.subject | game theory | en |
dc.subject | combinatorial games | en |
dc.subject | take-away games | en |
dc.subject | Sprague-Grundy function | en |
dc.subject | software development | en |
dc.subject | bachelor thesis | en |
dc.title | Hledání vítězných strategií pro odebírací hry | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Winning Strategies in Take-away Games | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kot, Martin | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | LIP0093_FEI_B0613A140014_2023 | |
dc.rights.access | openAccess | |