dc.contributor.advisor | Hofbruckerová, Zdenka | |
dc.contributor.author | Rumpová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:19Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/153954 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem diplomové práce je provést identifikaci a analýzu kompetencí, které jsou nezbytné pro efektivní implementaci konceptu Průmyslu 4.0. Teoretická část práce je zaměřena na základní principy konceptu Průmyslu 4.0, s důrazem na začlenění Kvality 4.0 do jeho rámce. Část věnovaná lidskému faktoru se pak zabývá digitalizací pracovních procesů a postupnou substitucí lidské práce automatizací.
Praktická část práce zahrnuje rešerši článků zaměřených na klíčové kompetence zaměstnanců v kontextu Průmyslu 4.0. Výstupy rešerší zahraničních i domácích literárních pramenů jsou pak konfrontovány s výsledky dotazníkového šetření mezi manažery a s obsahem rámcových vzdělávacích programů pro základní školy, střední odborné školy a gymnázia a se studijními programy vysokých škol zaměřujících se na výuku managementu kvality. V závěru diplomové práce jsou pak uvedena doporučení na úpravu těchto studijních programů vzhledem k nutnosti změnit podíl nově žádaných kompetencí pro koncept Průmysl 4.0. | cs |
dc.description.abstract | The main objective of the thesis is to identify and analyze the competencies necessary for the effective implementation of the Industry 4.0 concept. The theoretical part of the thesis focuses on the basic principles of the Industry 4.0 concept, with an emphasis on integrating Quality 4.0 into its framework. The section dedicated to the human factor then deals with the digitization of work processes and the gradual substitution of human labor by automation.
The practical part of the thesis includes a review of articles focused on key competencies of employees in the context of Industry 4.0. The outputs of research from foreign and domestic literary sources are then compared with the results of a questionnaire survey among managers and with the content of framework educational programs for elementary schools, vocational schools, and grammar schools, as well as with study programs at universities focusing on quality management education. In conclusion, recommendations are provided for adjusting these study programs in light of the need to change the proportion of newly required competencies for the Industry 4.0 concept. | en |
dc.format.extent | 3936778 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Průmysl 4.0 | cs |
dc.subject | Vzdělávání 4.0 | cs |
dc.subject | Kompetence 4.0 | cs |
dc.subject | Lidské zdroje | cs |
dc.subject | Kvalita 4.0 | cs |
dc.subject | Rámcové vzdělávací programy | cs |
dc.subject | : Industry 4.0 | en |
dc.subject | Education 4.0 | en |
dc.subject | Competence 4.0 | en |
dc.subject | Human resources | en |
dc.subject | Quality 4.0 | en |
dc.subject | Framework educational programs | en |
dc.title | Identifikace a analýza kompetencí zaměstnanců potřebných při realizaci konceptu Kvalita 4.0 | cs |
dc.title.alternative | Identification and Analysis of Employee Competencies Needed in the Implementation of the Quality 4.0 Concept | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Klaput, Pavel | |
dc.date.accepted | 2024-05-27 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 639 - Katedra managementu kvality | cs |
dc.thesis.degree-program | Management kvality a řízení průmyslových systémů | cs |
dc.thesis.degree-branch | Management kvality | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | RUM0038_FMT_N0413A270002_S01_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |