Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHofbruckerová, Zdenka
dc.contributor.authorRumpová, Lucie
dc.date.accessioned2024-06-27T17:26:19Z
dc.date.available2024-06-27T17:26:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/153954
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce je provést identifikaci a analýzu kompetencí, které jsou nezbytné pro efektivní implementaci konceptu Průmyslu 4.0. Teoretická část práce je zaměřena na základní principy konceptu Průmyslu 4.0, s důrazem na začlenění Kvality 4.0 do jeho rámce. Část věnovaná lidskému faktoru se pak zabývá digitalizací pracovních procesů a postupnou substitucí lidské práce automatizací. Praktická část práce zahrnuje rešerši článků zaměřených na klíčové kompetence zaměstnanců v kontextu Průmyslu 4.0. Výstupy rešerší zahraničních i domácích literárních pramenů jsou pak konfrontovány s výsledky dotazníkového šetření mezi manažery a s obsahem rámcových vzdělávacích programů pro základní školy, střední odborné školy a gymnázia a se studijními programy vysokých škol zaměřujících se na výuku managementu kvality. V závěru diplomové práce jsou pak uvedena doporučení na úpravu těchto studijních programů vzhledem k nutnosti změnit podíl nově žádaných kompetencí pro koncept Průmysl 4.0.cs
dc.description.abstractThe main objective of the thesis is to identify and analyze the competencies necessary for the effective implementation of the Industry 4.0 concept. The theoretical part of the thesis focuses on the basic principles of the Industry 4.0 concept, with an emphasis on integrating Quality 4.0 into its framework. The section dedicated to the human factor then deals with the digitization of work processes and the gradual substitution of human labor by automation. The practical part of the thesis includes a review of articles focused on key competencies of employees in the context of Industry 4.0. The outputs of research from foreign and domestic literary sources are then compared with the results of a questionnaire survey among managers and with the content of framework educational programs for elementary schools, vocational schools, and grammar schools, as well as with study programs at universities focusing on quality management education. In conclusion, recommendations are provided for adjusting these study programs in light of the need to change the proportion of newly required competencies for the Industry 4.0 concept.en
dc.format.extent3936778 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPrůmysl 4.0cs
dc.subjectVzdělávání 4.0cs
dc.subjectKompetence 4.0cs
dc.subjectLidské zdrojecs
dc.subjectKvalita 4.0cs
dc.subjectRámcové vzdělávací programycs
dc.subject: Industry 4.0en
dc.subjectEducation 4.0en
dc.subjectCompetence 4.0en
dc.subjectHuman resourcesen
dc.subjectQuality 4.0en
dc.subjectFramework educational programsen
dc.titleIdentifikace a analýza kompetencí zaměstnanců potřebných při realizaci konceptu Kvalita 4.0cs
dc.title.alternativeIdentification and Analysis of Employee Competencies Needed in the Implementation of the Quality 4.0 Concepten
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKlaput, Pavel
dc.date.accepted2024-05-27
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department639 - Katedra managementu kvalitycs
dc.thesis.degree-programManagement kvality a řízení průmyslových systémůcs
dc.thesis.degree-branchManagement kvalitycs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisRUM0038_FMT_N0413A270002_S01_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam