dc.contributor.advisor | Weisz, Michal | |
dc.contributor.author | Procházka, Michal | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:33Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154038 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá vlastnosti lepených spojů používaných v prototypech vozidel s důrazem na faktory, které ovlivňují pevnost spoje a životnost. Vybrané materiály, včetně hliníkových desek EN AW 5754, konstrukční oceli S235 a uhlíkových kompozitů, se po přípravě povrchu pískováním a čištěním lepí různými lepidly. Studie zkoumá odolnost těchto spojů a porovnává je za účelem posouzení jejich trvanlivosti a účinnosti v automobilových aplikacích. Praktická část popisuje experiment od výběru materiálů, přípravy povrchů k lepení a selekce lepidla. Následuje realizace experimentální části, která zahrnuje samotný proces lepení a testování odolnosti spoje pomocí testu na trhání. V závěrečné sekci je provedeno vyhodnocení výsledků měření, ke kterým bylo dopsáno závěrečné shrnutí. | cs |
dc.description.abstract | This thesis examines the properties of bonded joints used in prototype vehicles with an emphasis on factors that affect joint strength and service life. Selected materials, including EN AW 5754 aluminum plates, S235 structural steel and carbon composites, are bonded with various adhesives after surface preparation by sandblasting and cleaning. The study examines the durability of these joints and compares them to assess their durability and effectiveness in automotive applications. The practical part describes the experiment from the selection of materials, the preparation of surfaces for gluing and the selection of glue. This is followed by the implementation of the experimental part, which includes the gluing process itself and testing the resistance of the joint using a tear test. In the final section, an evaluation of the measurement results, to which a final summary was completed, is carried out. | en |
dc.format.extent | 6261668 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Lepené spoje | cs |
dc.subject | drsnost povrchu | cs |
dc.subject | přeplátování | cs |
dc.subject | jednoduše přeplátovaný spoj | cs |
dc.subject | smykové zatížení | cs |
dc.subject | Adhesive joints | en |
dc.subject | surface roughness | en |
dc.subject | interlacing | en |
dc.subject | simply lap joint | en |
dc.subject | shear load | en |
dc.title | Testování lepených spojů pro prototypová vozidla. | cs |
dc.title.alternative | Testing of bonded joints for prototype vehicles. | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Juřica, Jan | |
dc.date.accepted | 2024-05-29 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | PRO0272_FMT_N0715A270004_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |