Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorWeisz, Michal
dc.contributor.authorProcházka, Michal
dc.date.accessioned2024-06-27T17:26:33Z
dc.date.available2024-06-27T17:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154038
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá vlastnosti lepených spojů používaných v prototypech vozidel s důrazem na faktory, které ovlivňují pevnost spoje a životnost. Vybrané materiály, včetně hliníkových desek EN AW 5754, konstrukční oceli S235 a uhlíkových kompozitů, se po přípravě povrchu pískováním a čištěním lepí různými lepidly. Studie zkoumá odolnost těchto spojů a porovnává je za účelem posouzení jejich trvanlivosti a účinnosti v automobilových aplikacích. Praktická část popisuje experiment od výběru materiálů, přípravy povrchů k lepení a selekce lepidla. Následuje realizace experimentální části, která zahrnuje samotný proces lepení a testování odolnosti spoje pomocí testu na trhání. V závěrečné sekci je provedeno vyhodnocení výsledků měření, ke kterým bylo dopsáno závěrečné shrnutí.cs
dc.description.abstractThis thesis examines the properties of bonded joints used in prototype vehicles with an emphasis on factors that affect joint strength and service life. Selected materials, including EN AW 5754 aluminum plates, S235 structural steel and carbon composites, are bonded with various adhesives after surface preparation by sandblasting and cleaning. The study examines the durability of these joints and compares them to assess their durability and effectiveness in automotive applications. The practical part describes the experiment from the selection of materials, the preparation of surfaces for gluing and the selection of glue. This is followed by the implementation of the experimental part, which includes the gluing process itself and testing the resistance of the joint using a tear test. In the final section, an evaluation of the measurement results, to which a final summary was completed, is carried out.en
dc.format.extent6261668 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectLepené spojecs
dc.subjectdrsnost povrchucs
dc.subjectpřeplátovánícs
dc.subjectjednoduše přeplátovaný spojcs
dc.subjectsmykové zatíženícs
dc.subjectAdhesive jointsen
dc.subjectsurface roughnessen
dc.subjectinterlacingen
dc.subjectsimply lap jointen
dc.subjectshear loaden
dc.titleTestování lepených spojů pro prototypová vozidla.cs
dc.title.alternativeTesting of bonded joints for prototype vehicles.en
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeJuřica, Jan
dc.date.accepted2024-05-29
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisPRO0272_FMT_N0715A270004_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam