Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMerta, Václav
dc.contributor.authorPeterková, Nikola
dc.date.accessioned2024-06-27T17:26:33Z
dc.date.available2024-06-27T17:26:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154040
dc.description.abstractTuto bakalářskou práci zaměřuji na zhotovení autorského šperku na motivy řecké mytologie. Hlavní inspirací mi je socha Apolóna a Dafné od italského barokního umělce Giana Lorenza Berniniho. Realizace šperku probíhá technologií přesného lití. Teoretickou část zaměřuji na barokní umění, konkrétně na Giana Lorenza Berniho a jeho sochu Apolóna a Dafné. Dále pak se zabývám řeckou mytologií, v ní věnuji pozornost na role Apolóna a Dafné v mytologii. Najdete zde také zmínku o vavřínovém stromu, který mi byl rovněž velkou inspirací, a je důležitou součástí samotné sochy. Závěrem teoretické části je šperk od historie po současnost, a to především brože. Praktická část se skládá z celého postupu výroby šperku. Od samotných návrhů na papíru, přes modely, formování, odlití, povrchové úpravy až po konečnou kompletaci. Také se zde zmiňuji o problémech, které během procesu nastaly.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the creation of an original jewellery based on Greek mythology. My main inspiration is the sculpture of Apollo and Daphne by the Italian Baroque artist Gian Lorenzo Bernini. The jewellery is realised using precision casting technology. The theoretical part of my work focuses on Baroque art, specifically on Gian Lorenzo Berni and his sculpture of Apollo and Daphne. Then I focusing on Greek mythology, and on the roles of Apollo and Daphne. You will also find mention of the laurel tree, which was also a great inspiration to me, and it is an important part of the sculpture itself. The theoretical part concludes with jewellery from history to the present day, especially brooches. The practical part consists of the whole process of making the jewellery. From the actual designs on paper, through the models, moulding, casting, finishing and final assembly. I also mention here the problems that occurred during the process.en
dc.format.extent4901984 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectOdlitekcs
dc.subjectšperkcs
dc.subjectstříbrocs
dc.subjectDafnécs
dc.subjectstromcs
dc.subjectřecká mytologiecs
dc.subjectGian Lorenzo Bernini.cs
dc.subjectCastingen
dc.subjectjewelleryen
dc.subjectsilveren
dc.subjectDaphneen
dc.subjecttreeen
dc.subjectGreek mythologyen
dc.subjectGian Lorenzo Bernini.en
dc.titleOdraz řecké mytologie v současném autorském šperkucs
dc.title.alternativeReflection of Greek Mythology in Contemporary Jewelryen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeRadkovský, Filip
dc.date.accepted2024-06-05
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department652 - Katedra metalurgických technologiícs
dc.thesis.degree-programUmělecké slévárenstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisPET0353_FMT_B0214A270001_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam