dc.contributor.advisor | Merta, Václav | |
dc.contributor.author | Španihelová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:33Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154042 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci se zabývám zhotovením prstenu dle vlastního návrhu pomoci
slévárenské metody přesného lití na vytavitelný model. Svou inspiraci čerpám
z architektonických prací Antoniho Gaudí a Jana Kaplického.
Teoretické části této práce se zaměřuji na vývoj zlatnického řemesla a s tím souvisejícím
vývojem šperků. Zaměřila jsem se také na Historii prstenů a jejich význam v jiných kulturám.
Součástí jsou i základní principy a pravidla organické architektury a příklady staveb v tomto
stylu ve světě.
U praktické části bakalářské práce je pak shrnut samotný postup výroby. Popisuji zde
řešení návrhu, tvorbu voskového modelu a následné zaformování a odlití do stříbra. Vše
zakončuji následnou finalizací odlitého prstenu. | cs |
dc.description.abstract | In this bachelor's thesis, I focus on creating a ring according to my own design using the
precision casting method on a wax model. My inspiration comes from the architectural works
of Antoni Gaudí and Jan Kaplický.
The theoretical part of this thesis delves into the evolution of the goldsmith craft and the
development of jewelry associated with it. I also explore the history of rings and their
significance in other cultures. Additionally, I discuss the fundamental principles and rules of
organic architecture, along with examples of buildings in this style around the world.
The practical part of the bachelor's thesis summarizes the production process itself. I
describe the design solution, the creation of the wax model, and the subsequent molding and
casting into silver. Everything concludes with the finalization of the cast ring. | en |
dc.format.extent | 6530817 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | šperk | cs |
dc.subject | stříbro | cs |
dc.subject | odlitek | cs |
dc.subject | prsten | cs |
dc.subject | slévárenství | cs |
dc.subject | Antoni Gaudí | cs |
dc.subject | architektura | cs |
dc.subject | jewelry | en |
dc.subject | silver | en |
dc.subject | casting | en |
dc.subject | ring | en |
dc.subject | foundry | en |
dc.subject | Antoni Gaudí | en |
dc.subject | architecture | en |
dc.title | Prsten inspirovaný tvaroslovím organické architektury | cs |
dc.title.alternative | Ring Inspired by the Morphology of Organic Architecture | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kielar, Šimon | |
dc.date.accepted | 2024-06-05 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 652 - Katedra metalurgických technologií | cs |
dc.thesis.degree-program | Umělecké slévárenství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | SPA0181_FMT_B0214A270001_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |