dc.contributor.advisor | Weisz, Michal | |
dc.contributor.author | Faltýnek, Zdeněk | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:35Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:35Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154050 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku měření akustického tlaku u automobilů. Cílem práce je zjistit hladinu hluku u jednoho typu komerčního elektromobilu a získaná data porovnat s prototypem elektromobilu zkonstruovaného studenty a vyučujícími katedry Materiálů a technologií pro automobily. V teoretické části jsou uvedeny definice základních fyzikálních veličin spojených se zvukem a historie jejich zachycování. Rovněž jsou popsány zdroje hluku exteriéru vozidla a vliv hluku na lidské zdraví. Dále jsou zde předloženy prostředky ke snižování hluku samotného vozidla, stejně jako opatření k minimalizaci hluku na infrastruktuře. Zmíněny jsou také zdroje hluku interiéru vozidla. Praktická část je věnována způsobu měření hluku vozidla. Popsány jsou potřebné přípravy přístrojů pro měření (kalibrace, umístění atp.) i mezní hodnoty, které musí vozidlo splňovat. V praktické části je detailně popsán postup prakticky provedeného měření hluku elektromobilu Škoda Enyaq. Výsledy měření odpovídají normě, kterou musí vozidlo splňovat. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis provides an insight into the issue of acoustic pressure measurement in automobiles. The aim of the paper is to identify noise levels in one selected type of a commercial electro mobile and compare those with an electro mobile prototype fabricated within the department of Materials and Technologies for Automobiles. In the theoretical part, there are described definitions of the main physics quantities linked to sound and history of their capturing. Furthermore, sources of the vehicle exterior noise and the impact of noise on human health are included. Means of noise reducing of the vehicle itself just as precautions to minimalize the noise of the infrastructure together with sources of the vehicle interior noise are also described. The practical part deals with noise measuring methods in vehicles. Moreover, necessary preparations of the measuring devices and the volume thresholds which the vehicle must follow are described there. Practically performed procedure of noise measuring of an electric vehicle Skoda Enyaq are described as well. The collected data show that the selected car model noise levels fall into the scope of referential levels. | en |
dc.format.extent | 2807675 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | akustický tlak | cs |
dc.subject | automobil, hluk | cs |
dc.subject | měření hluku | cs |
dc.subject | mezní hodnoty hluku | cs |
dc.subject | Škoda Enyaq. | cs |
dc.subject | acoustic pressure | en |
dc.subject | automobil | en |
dc.subject | noise | en |
dc.subject | noise measurement | en |
dc.subject | referential levels of noise | en |
dc.subject | Skoda Enyaq. | en |
dc.title | Měření hluku vozidel v rámci legislativních požadavků | cs |
dc.title.alternative | Measurement of vehicle noise in range the International standard requirements | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Juránek, Martin | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | FAL0071_FMT_B0715A270007_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |