Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBuráň, Michal
dc.contributor.authorHadaščok, Jakub
dc.date.accessioned2024-06-27T17:26:36Z
dc.date.available2024-06-27T17:26:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/154060
dc.description.abstractTato práce pojednává o problematice návrhu geometrie zavěšení kol. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy jak závislého, tak nezávislého zavěšení kol. Dále jsou zde definovány jednotlivé pojmy potřebné pro návrh geometrie náprav a geometrie řízení kol. Praktická část se poté věnuje již samotnému návrhu geometrie předního zavěšení lichoběžníkového typu a návrhu zadní víceprvkové nápravy pro lehký sportovní vůz SC Micro. Následně byla provedena kinematická analýza v programu Lotus Suspension Analysis. Pro přední nápravu byly vytvořeny celkem dvě verze, kdy každá z těchto verzí má jiné kinematické vlastnosti. Kinematické vlastnosti těchto verzí jsou jednotlivě popsány a následně porovnány mezi sebou. Pro zadní nápravu byl vytvořen pouze jeden návrh, neboť již ten dosahoval dobrých kinematických charakteristik.cs
dc.description.abstractThis work deals with the issues of designing the geometry of wheel suspensions. The theoretical part describes various types of both dependent and independent wheel suspensions. Furthermore, the individual concepts necessary for designing axle geometry and wheel steering geometry are defined. The practical part then focuses on the actual design of the front double-wishbone suspension geometry and the design of the rear multi-link suspension for the lightweight sports car SC Micro. Subsequently, kinematic analysis was performed using the Lotus Suspension Analysis program. For the front suspension, two versions were created, each with different kinematic properties. The kinematic properties of these versions are described individually and then compared with each other. Only one design was created for the rear suspension, as it already exhibited good kinematic characteristics.en
dc.format.extent3038582 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectGeometrie nápravcs
dc.subjectrejdová osacs
dc.subjectstřed klopení kolcs
dc.subjectstřed klopení karoseriecs
dc.subjectpříklon rejdové osycs
dc.subjectpoloměr rejducs
dc.subjectzáklon rejdové osycs
dc.subjectzávlek rejdové osycs
dc.subjectúhel odklonu kolacs
dc.subjectsbíhavost kolcs
dc.subjectpružení kolcs
dc.subjectchod hřebene řízenícs
dc.subjectúhel klopení karoseriecs
dc.subjectSuspension geometryen
dc.subjectkingpin axisen
dc.subjectinstantaneous centeren
dc.subjectroll centeren
dc.subjectkingpin axis inclanationen
dc.subjectscrub radiusen
dc.subjectcaster angleen
dc.subjectmechanical trailen
dc.subjectcamber angleen
dc.subjecttoe angleen
dc.subjectwheel travelen
dc.subjectsteer travelen
dc.subjectroll angleen
dc.titleNávrh geometrie náprav a řízení malého vozidlacs
dc.title.alternativeAxle geometry design and steering of a small vehicleen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeWeisz, Michal
dc.date.accepted2024-06-06
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisHAD0056_FMT_B0715A270007_2024
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam