dc.contributor.advisor | Buráň, Michal | |
dc.contributor.author | Hadaščok, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:26:36Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:26:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154060 | |
dc.description.abstract | Tato práce pojednává o problematice návrhu geometrie zavěšení kol. V teoretické části jsou popsány jednotlivé typy jak závislého, tak nezávislého zavěšení kol. Dále jsou zde definovány jednotlivé pojmy potřebné pro návrh geometrie náprav a geometrie řízení kol. Praktická část se poté věnuje již samotnému návrhu geometrie předního zavěšení lichoběžníkového typu a návrhu zadní víceprvkové nápravy pro lehký sportovní vůz SC Micro. Následně byla provedena kinematická analýza v programu Lotus Suspension Analysis. Pro přední nápravu byly vytvořeny celkem dvě verze, kdy každá z těchto verzí má jiné kinematické vlastnosti. Kinematické vlastnosti těchto verzí jsou jednotlivě popsány a následně porovnány mezi sebou. Pro zadní nápravu byl vytvořen pouze jeden návrh, neboť již ten dosahoval dobrých kinematických charakteristik. | cs |
dc.description.abstract | This work deals with the issues of designing the geometry of wheel suspensions. The theoretical part describes various types of both dependent and independent wheel suspensions. Furthermore, the individual concepts necessary for designing axle geometry and wheel steering geometry are defined. The practical part then focuses on the actual design of the front double-wishbone suspension geometry and the design of the rear multi-link suspension for the lightweight sports car SC Micro. Subsequently, kinematic analysis was performed using the Lotus Suspension Analysis program. For the front suspension, two versions were created, each with different kinematic properties. The kinematic properties of these versions are described individually and then compared with each other. Only one design was created for the rear suspension, as it already exhibited good kinematic characteristics. | en |
dc.format.extent | 3038582 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Geometrie náprav | cs |
dc.subject | rejdová osa | cs |
dc.subject | střed klopení kol | cs |
dc.subject | střed klopení karoserie | cs |
dc.subject | příklon rejdové osy | cs |
dc.subject | poloměr rejdu | cs |
dc.subject | záklon rejdové osy | cs |
dc.subject | závlek rejdové osy | cs |
dc.subject | úhel odklonu kola | cs |
dc.subject | sbíhavost kol | cs |
dc.subject | pružení kol | cs |
dc.subject | chod hřebene řízení | cs |
dc.subject | úhel klopení karoserie | cs |
dc.subject | Suspension geometry | en |
dc.subject | kingpin axis | en |
dc.subject | instantaneous center | en |
dc.subject | roll center | en |
dc.subject | kingpin axis inclanation | en |
dc.subject | scrub radius | en |
dc.subject | caster angle | en |
dc.subject | mechanical trail | en |
dc.subject | camber angle | en |
dc.subject | toe angle | en |
dc.subject | wheel travel | en |
dc.subject | steer travel | en |
dc.subject | roll angle | en |
dc.title | Návrh geometrie náprav a řízení malého vozidla | cs |
dc.title.alternative | Axle geometry design and steering of a small vehicle | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Weisz, Michal | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | HAD0056_FMT_B0715A270007_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |