dc.contributor.advisor | Škvain, Václav | |
dc.contributor.author | Mahmood, Shad | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:27:08Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:27:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154144 | |
dc.description.abstract | This thesis is a detailed proposal of an alternative solution for the conversion of the intersection of streets Hlavní třída and Francouzská in the defined corridor DK33 according to the Urban Plan of Ostrava located in Ostrava-Poruba. The reason for the conversion of the T-intersection is its existing condition, which is progressively becoming more unsatisfactory due to the constantly increasing traffic intensity and the developing area around it. This condition is strictly related to increased traffic accidents, increased congestion circumstances, a high number of collision situations, more noted conflict situations and a reduction in the flow and safety of vehicles, pedestrians and cyclers traffic. For this matter two options were considered.
The first proposal is a normal single-lane roundabout that allows for least amount of deconstruction as much as possible. The second option proposes a turbo-roundabout of the egg type, which is formed by two connecting spirals.
During the design of the reconstruction of the intersection, it was made sure that all aspects of the designs carried out in accordance with the applicable regulations and standards.
The proposed options were finally subjected to a multi-criteria evaluation, according to which the most suitable solution for the reconstruction of the intersection was chosen to be option 1 and a preliminary budget was assumed. Hence, the existing T-intersection would be rebuilt into a single-lane roundabout, which would ensure both the safety of all traffic participants and the smoothest possible passage through the intersection. | en |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je podrobným návrhem alternativního řešení přestavby křižovatky ulic Hlavní třída a Francouzská ve vymezeném koridoru DK33 dle Územního plánu města Ostravy v Ostravě-Porubě. Důvodem přestavby T-křižovatky je její stávající stav, který se vzhledem k neustále se zvyšující intenzitě dopravy a rozvíjejícímu se okolí postupně stává nevyhovujícím. Tento stav úzce souvisí se zvýšeným počtem dopravních nehod, zvýšenými dopravními zácpami, vysokým počtem kolizních situací, více zaznamenanými konfliktními situacemi a snížením plynulosti a bezpečnosti provozu vozidel, chodců a cyklistů. V této věci byly zvažovány dvě možnosti.
První návrh je normální jednopruhový kruhový objezd, který umožňuje co nejmenší dekonstrukci. Druhá varianta navrhuje turbo-kruhový objezd vejčitého typu, který je tvořen dvěma spojovacími spirálami.
Při návrhu rekonstrukce křižovatky bylo dbáno na to, aby všechny aspekty návrhů byly provedeny v souladu s platnými předpisy a normami.
Navržené varianty byly nakonec podrobeny multikriteriálnímu hodnocení, podle kterého byla jako nejvhodnější řešení pro rekonstrukci křižovatky vybrána varianta 1 a byl předpokládaný předběžný rozpočet. Stávající T-křižovatka by tak byla přebudována na jednopruhovou okružní křižovatku, která by zajistila jak bezpečnost všech účastníků provozu, tak co nejplynulejší průjezd křižovatkou. | cs |
dc.format.extent | 8404251 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | T-intersection, roundabout, turbo-roundabout, traffic survey, defect points analysis, traffic accidents, conflict situations, multi-criteria evaluation, pavement structure design, EDIP | en |
dc.subject | T-křižovatka, kruhový objezd, turbo-kruhový objezd, dopravní průzkum, analýza závadných míst, dopravní nehody, konfliktní situace, vícekriteriální hodnocení, návrh konstrukce vozovky, EDIP | cs |
dc.title | Conversion of the Intersection of Streets Hlavni Trida and Francouzska in Ostrava-Poruba | en |
dc.title.alternative | Přestavba křižovatky ulic Hlavní třída a Francouzská v Ostravě-Porubě | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Novák, Jakub | |
dc.date.accepted | 2024-06-04 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 227 - Katedra dopravního stavitelství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství - Dopravní stavby | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | MAH0052_FAST_N0732A260012_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |