dc.contributor.advisor | Krejsa, Martin | |
dc.contributor.author | Holub, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:27:16Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:27:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154182 | |
dc.description.abstract | Díky rychlému vývoji výpočtových softwarů se statické výpočty a jejich modelování stává
rychlejším a přesnějším. Právě vytvoření aplikace pro výpočet statických veličin a extrémních
účinků zatížení na mostní konstrukci bylo první inspirací pro zpracování této
bakalářské práce. Záměrem bakalářské práce bylo vytvoření aplikace pro výpočet extrémních
účinků pohyblivého zatížení jednoduché mostní konstrukce. Výpočetní aplikace byla
vytvořena v prostředí softwaru MATLAB s použitím MATLAB App designeru. V aplikaci
je možné obecně definovat mostní konstrukci se zadáním pohyblivého zatížení ve formě
soustavy bodových sil. Pohyblivé zatížení v aplikaci lze definovat jako obecně zadanou
soustavu sil nebo pomocí výběru normových vozidel se stanovenými parametry velikostí
sil a jejich vzdáleností. Výstupem aplikace je grafické znázornění animace pohybu vozidla
po mostní konstrukci s výpočtem statických veličin a vnitřních sil. Dalším možným
výstupem je graficky znázorněná obalová křivka momentů při pohybu zatížení s určením
zatěžovacího stavu, ve kterém vznikl extrémní účinek. Tento průběh výpočtu je popsán
na vzorovém příkladu s ověřením správnosti výsledků. | cs |
dc.description.abstract | Thanks to the rapid development of computing software, static calculations and their
modeling are becoming faster and more accurate. It was the creation of an application
for calculating static quantities and extreme load effects on the bridge construction,
that was the first inspiration for the creation of this bachelor’s thesis. The intention
of the bachelor’s thesis was to create an application for calculating the extreme effects
of the moving load of a simple bridge construction. The computing application was
created in the MATLAB software environment using the MatLab App Designer. In the
application, it is possible to generally define the bridge structure with the defining of a
moving load in the form of a system of point forces. Moving load in the application
can be defined as a generally specified system of forces or define it by selecting standard
vehicles with specified parameters of point forces and their distances. The output of the
application is a graphic representation of an animation of the movement of the vehicle
after the bridge construction with the calculation of static quantities and internal forces.
Another possible output is the graphically depicted packaging curve of the moment in the
movement of load with the determination of the load state in which the extreme effect
occurred. This course of calculation is described in a sample example with verification
of the correctness of the results. | en |
dc.format.extent | 2518379 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Konstrukce mostu | cs |
dc.subject | prutová konstrukce | cs |
dc.subject | pohyblivé zatížení | cs |
dc.subject | extrémní účinky | cs |
dc.subject | kritéria | cs |
dc.subject | obecná deformační metoda | cs |
dc.subject | vnitřní síly | cs |
dc.subject | algoritmus | cs |
dc.subject | MATLAB | cs |
dc.subject | počítačové programování. | cs |
dc.subject | Bridge construction | en |
dc.subject | bar construction | en |
dc.subject | moving load | en |
dc.subject | extreme effects | en |
dc.subject | criterion | en |
dc.subject | direct
stiffnes method | en |
dc.subject | internal forces | en |
dc.subject | algorithm | en |
dc.subject | MATLAB | en |
dc.subject | computer programming. | en |
dc.title | Analýza účinků pohyblivého zatížení na prutové konstrukci | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the effects of moving loads on a beam structure | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Lehner, Petr | |
dc.date.accepted | 2024-06-06 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 228 - Katedra stavební mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce staveb | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | HOL0466_FAST_B0732A260001_S03_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |