dc.contributor.advisor | Fusek, Martin | |
dc.contributor.author | Šrom, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2024-06-27T17:27:46Z | |
dc.date.available | 2024-06-27T17:27:46Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/154273 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá simulací čelního nárazu sportovního vozidla Sigma. V
úvodu této závěrečné práce je seznámení se samotným vozidlem. V teoretické části této
práce je provedena rešerše k problematice nárazových zkoušek a k numerickému modelování
rychlých dějů. V praktické části práce jsou popsány a provedeny materiálové zkoušky, za
účelem získání materiálových vlastností. Dále pak nastavení a provedení MKP simulace v
softwaru LS-Dyna, která je v poslední části vyhodnocena a okomentována. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the simulation of the frontal impact of the Sigma sports
vehicle. At the beginning of this final thesis is an introduction to the vehicle itself. In the
theoretical part of this work, research is conducted on the issue of crash tests and numerical
modeling of fast events. In the practical part of the work, material tests are described and
performed in order to obtain material properties. Next, the setup and execution of the
FEM simulation in the LS-Dyna software, which is evaluated and commented on in the
last part. | en |
dc.format.extent | 11052220 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | nárazová zkouška | cs |
dc.subject | LS-Dyna | cs |
dc.subject | čelní náraz | cs |
dc.subject | Sigma WR | cs |
dc.subject | explicit | cs |
dc.subject | crash test | en |
dc.subject | LS-Dyna | en |
dc.subject | frontal impact | en |
dc.subject | Sigma WR | en |
dc.subject | explicit | en |
dc.title | Simulace nárazu sportovního vozu SIGMA | cs |
dc.title.alternative | Simulation of Crash Test of Sports Car SIGMA | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Maršálek, Pavel | |
dc.date.accepted | 2024-06-03 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | SRO0037_FS_N0715A270033_2024 | |
dc.rights.access | openAccess | |